امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سفر موفقیت‌آمیز مستندسازان ایلامی‌به دور دنیا ادامه دارد
سفر موفقیت‌آمیز مستندسازان ایلامی‌به دور دنیا ادامه دارد

طنین زیبای آواز جغد کوچک در ایتالیا

مشاهده ۲۹۷
۱۴۰۲/۰۵/۲۲- ۱۰:۱۴
تعداد بازدید:297

مستند«آواز جغد کوچک» ساخته مهدی نورمحمدی از تولیدات صداوسیمای ایلام برنده تندیس«بز طلایی» بیست‌وششمین دوره جشنواره فیلم«گرن پارادیزو» ایتالیا شد. این مستند تاکنون موفق به دریافت ده‌ها تندیس و سپاس‌نامه از جشنواره‌های معتبر ایران و جهان شده‌است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش مسابقه بیست‌وششمین دوره جشنواره فیلم«گرن پاردایزو» ایتالیا که فیلم‌سازان جهانی و شرکت‌های معتبری حضور داشتند، مستند«آواز جغد کوچک» کاری از صداوسیمای ایلام توانست با جلب نظر هیئت‌داوران این جشنواره، تندیس«بز طلایی» بهترین فیلم این جشنواره و تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست‌آورد. زیبایی این فیلم در قدرت تصاویر آن نهفته است، به گونه‌ای که برای دنبال کردن قصه دو جغد به عنوان قهرمان داستان نیازی به هیچ کلمه‌ای نیست، اما این طبیعت است که با تمام قدرت صدایش را به گوش می‌رساند. همان‌گونه که در بیانیه هیئت‌داوران هم یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب این فیلم، بدیع‌بودن آن ذکر شده‌ با اینکه روایتی در کلام ندارد، و گفته شده که این مستند از داستانی واقعاً جادویی برخوردار است و در عین حال تراژدی را با ظرافت و طنز روایت کرده‌است.

مهدی نورمحمدی یکی از مطرح‌ترین مستندسازان حیات‌وحش ایران است که با مستند«در پناه بلوط» کار خود را شروع کرد و تاکنون مستندهای متعددی در زمینه حیات‌وحش ایران ساخته‌است. نورمحمدی همکاری‌های مختلفی در زمینه تولید مستند حیات‌وحش با سایر مستندسازان این عرصه داشته‌است. وی که متولد سال ۱۳۵۸ است، از فیلم‌سازان و عکاسان موفقی است که اغلب آثارش در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را کسب کرده‌است. از جمله مهم‌ترین جوایز و عناوینی که مهدی نورمحمدی کسب کرده، مربوط به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، حیات‌وحش ژاپن، نامور بلژیک، منیگوت فرانسه، ماتسالو استونی و شوالیه طلایی روسیه است.

 

تصاویر

امتیاز شما