امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

رفع کامل اشکالات سیستم انتشار رادیوی اف ام در ایستگاه پرقدرت نخجیر ایلام

مشاهده ۱۶۳
۱۴۰۲/۱۰/۰۵- ۱۰:۰۰

به همت اداره کل فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، اشکالات سیستم انتشار رادیوی اف ام در ایستگاه پرقدرت نخجیر ایلام بررسی و رفع شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به گزارشات ارسالی واحد فرستنده‌های صداوسیمای ایلام مبنی بر وجود اشکال در پوشش رادیویی اف ام و برخی تداخلات صورت گرفته با یکی از سیستم های مخابرات، یک گروه از کارشناسان امور پرقدرت اداره کل فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، به منظور بررسی و رفع مشکل به محل ایستگاه اعزام شدند.

از آنجایی که تشخیص عامل ایجاد اشکال در سیگنال رسانی در این گونه موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تیم اعزامی‌که از همراهی دکلبندان سازمان نیز بهره می‌برد، اقدام به عیب یابی صفر تا صد سیستم از خروجی فرستنده‌ها، کمباینرها، فیدرهای اصلی و فرعی و جعبه تقسیم ها و نهایتا آنتن‌های بزرگ نصب شده بر روی دکل مرتفع این ایستگاه کرد که در بررسی‌های صورت گرفته علت وقوع این اختلال نشت آب باران از طریق آنتن‌ها به فیدرهای فرعی و خرابی این فیدرها در بازه زمانی طولانی و چند ساله تشخیص داده شد.

در مرحله بعد، گروه اعزامی نسبت به تهیه و فازگیری فیدرهای جایگزین در لابراتوار واحد تهران اقدام کرد و با هماهنگی صورت گرفته در آخرین مرحله از این پروژه مهم، 20 قطعه 9 متری فیدر با اینچ مشخص و سرفیدرهای مربوطه در این ایستگاه تعویض شد. همچنین برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، با عایق کاری و آب بندی کامل بخش های آسیب پذیر سیستم آنتن اف ام، به نوبه خود سبب رفع تداخل و افزایش قابلیت قدرت دهی به فرستنده و به دنبال آن، افزایش دامنه پوششی ایستگاه شد.

گفتنی است، ایستگاه پرقدرت نخجیر واقع در استان ایلام که در ارتفاعات مشرف به شهر ایلام واقع شده است، علاوه بر پوشش بالا در سطح این استان، با پوشش برون مرزی وسیع، عمدتا مسیر زائرین اربعین را پوشش می دهد.

امتیاز شما