امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس رسانه ملی در آیین اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان:
رییس رسانه ملی در آیین اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان:

ما به برکت نوای پیرغلامان، امام حسینی شدیم

مشاهده ۱۰۹۷
۱۴۰۲/۰۷/۱۴- ۱۷:۲۶
تعداد بازدید:1097

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: ما به برکت نوای ذاکران و مادحان و پیرغلامان اهل بیت(علیهم السلام) امام حسینی شدیم. پیرغلامان حسینی نهضت سیدالشهداء(ع) را امتداد بخشیدند و واسطه پیام دشت کربلا به تاریخ شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در آیین اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان که شامگاه پنجشنبه ۱۳ مهر در مصلی رشت برگزار شد به سابقه تاریخی و انقلابی گیلان پرافتخار دیار بزرگان و شهیدان همچون میرزا کوچک، آیت الله بهجت فومنی، علمای شهید مشروطه، پرفسورمجید سمیعی، شهیدان نامجو، حسین پور شلمانی، حسین املاکی، احمد علی راغب، حسن امیدی معلم فداکار، ابوذر روحی خواننده حماسی سرود سلام فرمانده، اولین شهید نهضت فیضیه اشاره کرد و گفت: این اجلاس در چنین سرزمینی برگزار شده، گیلانی که افتخار اولین حکومت شیعه را به خود اختصاص داده و مأمن امام زادگان علوی بود.

رییس سازمان صدا وسیما با بیان اینکه گیلان با تشکیل نهضت جنگل اولین جمهوری را داشته به افتخارات این استان در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: این استان با داشتن فاتحان نبل و الزهرا، 200 شهید در عملیات کربلای ۲، پیشتازی در ۸ سال دفاع مقدس و حضوری با بصیرت در فتنه سال ۸۸ جزو استان‌های پیشگام در ولایت مداری بوده و با داشتن بن بست آسمانی در لنگرود یک کوچه با 9 شهید در کشور معروف است.

دکتر  جبلی، گیلان را استانی دلاورخیز و متمدن، فرهیخته و متدین خواند و به این اجلاس  اشاره کرد و گفت: اگر روزی امت را در ذهن تجسم می‌کردیم امروز امت با برگزاری این اجلاس و در اربعین سیدالشهدا و جشن‌ها‌ی هفته وحدت تبلور یافته و انشالله این آیین‌ها تمرینی برای امت ظهور است.

رئیس رسانه ملی هویت و عدالت را دو اولویت رسانه ملی دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) و پیرغلامی اهل بیت(علیهم السلام) از عناصر اصلی هویت ایرانی است و این گونه رویدادها را حفظ و تقویت خواهیم کرد.

در این آیین از جمعی از پیرغلامان حسینی ایرانی و غیر ایرانی مانند حیدر البیاتی، مادح عراقی تجلیل به عمل آمد.

در پایان نیز استان کرمان به عنوان میزبان اجلاس بعدی پیرغلامان و خادمان حسینی در سال ۱۴۰۳ انتخاب و از تمبر بیستمین اجلاس بین المللی رونمایی شد.

تصاویر

امتیاز شما