امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشست آموزشی پویانمایی در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد

مشاهده ۳۸۵
۱۴۰۲/۰۸/۱۵- ۱۳:۴۰

با هدف آشنایی دانشجویان دانشگاه صدا و سیما با پویانمایی‌های مرکز پویانمایی صبا و تولیدات پویانمایی در ایران، نشست آموزشی پویانمایی با حضور محمد رحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست که به دعوت انجمن علمی تولید رادیو و تلویزیون در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، لیوانی ضمن تشریح وضعیت تولید پویانمایی در جهان و ایران به تاریخچه انیمیشن در ایران، شکل گیری و توسعه مرکز پویانمایی صبا اشاره کرد.

وی با تشریح روند تولیدات مرکز صبا در سال جاری گفت: هم‌اکنون در نیمه راه تولید بعضی مجموعه‌های صد قسمتی که از دو سال پیش شروع شده بود، هستیم. همچنین شاهد فصل‌های سوم و چهارم برخی مجموعه‌های ۱۰۰قسمتی هستیم که امسال به تولید رسیده‌است.

وی حرکت در مسیر تحول را یکی از محورهای مهم برنامه‌ریزی در این مرکز دانست و افزود: حرکت در مسیر سند تحول رسانه ملی و فعالسازی تولیدات جانبی آثار پویانمایی به عنوان پیشران اصلی اقتصاد پویانمایی از مهمترین نکات مورد بحث در فضای تحولی پویانمایی است.

رئیس مرکز پویانمایی صبا پس از معرفی برنامه‌های در دست تهیه مرکز صبا گفت: در فضای تحول در رویکرد این مرکز تلاش کرده با هدف تغییر ذائقه مخاطبان از تولیدات خارجی به تولیدات داخلی فضا را برای تولیدات متنوع فراهم کند تا فضای پویانمایی به نفع تولیدات ملی ترسیم شود.

لیوانی با ارائه گزارشی از وضعیت کمی، کیفی و محتوایی تولیدات افزود: در «محله سبزیجات» به سلامت بچه‌ها توجه کردیم، مجموعه «باغ قصه‌ها» در مذمت تنبلی و مدح کار و تلاش تولید شده است و خردسالان در مجموعه «قاصدک‌ها» با مخلوقات خداوند آشنا می‌شوند. علاوه بر این  توجه به ادبیات کهن و زبان و ادبیات فارسی را در مجموعه‌های «شکرستان»، «پند پارسی» و « مثل‌نامه» گنجانده ‌ایم.

 وی تصریح کرد: بر اساس نقشه راه تحولی اصرار ما و تقاضایمان از تولیدکننده‌ها این بوده که پویانمایی ایرانی هر کجا که پخش شود چه در تصویر و چه در محتوا باید رنگ و بوی ایرانی داشته باشد.

در ادامه لیوانی پای صحبت دانشجویان نشست و به سوالات آن‌ها درباره چالش ها و فرصت های تولید پویانمایی پاسخ داد.

علیرضا قانع مدیر گروه نوجوان مرکز صبا که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صدا و سیماست نیز در این نشست به برخی از سوالات پاسخ داد.

امتیاز شما