امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
«جوانمردان» ترسیمی از دلاوری‌های قهرمانان ایران زمین از بستر تاریخ به گستره جهان؛
«جوانمردان» ترسیمی از دلاوری‌های قهرمانان ایران زمین از بستر تاریخ به گستره جهان؛

«جوانمردان» به تولید رسید

مشاهده ۲۷۰
۱۴۰۲/۱۰/۰۴- ۱۰:۵۹
تعداد بازدید:270

مجموعه «جوانمردان» کاری از گروه نوجوان مرکز پویانمایی صباست که به تهیه کنندگی الهام ابراهیمی‌به تولید رسیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه با نگاهی متفاوت و بکر به تاریخ کهن این آب و خاک سعی کرده تا قصه خود را از دل تاریخ بیرون بکشد و با بررسی منش و عملکردهای دلاورمردان ایران زمین به مخاطب یادآور شود که قهرمان صرفا در جهانی تحت عنوان رئالیسم  جادویی توام با انجام کارهای غیرممکن به محبوبیت نمی رسد  بلکه قهرمان حقیقی که محبوب همه خواهد بود کسی است که با توان و قدرت حقیقی خود در مقابل دشمن حقیقی و واقعی به پا خیزد.

الهام ابراهیمی، تهیه کننده مجموعه «جوانمردان» درباره شکل گیری ایده اصلی این مجموعه گفت: از آنجا که بشر در هر دوره ی تاریخی و در هر جغرافیایی با قهرمان‌ها و الگوهایش زندگی می‌کند و بنای پردازش شخصیت و ارزش های انسانی را با سنگ محک قراردادن عملکرد انسان‌هایی  که  از جان و مال خود گذشته و در مقابل ظالمان خودکامه ایستاده اند بررسی و معیارسنجی می‌کند برآن شدیم تا اثری را تولید کنیم که به واسطه آن بتوانیم شخصیت‌های شاخص، قهرمان و جوانمردی که صد البته در دین و آیین و مسلک و فرهنگ ما کم نیستند و آوازه  قهرمانی آنها از بستر تاریخ به گستره ی جهان رسیده را ضمن معرفی به مخاطب به ویژه نسل امروز مورد تقدیر و تجلیل قرار دهیم.

وی در پاسخ به این‌ سوال که تولید این مجموعه مسیر قهرمان پردازی را طی خواهد کرد یا با نگاه روایی از عملکرد و زندگی این دلاور مردان به تولید خواهید رسید؟ افزود: نیاز نوجوان امروز، چیزی نیست جز داشتن قهرمان‌هایی که بتواند با همذات پنداری با آنها مسیری مشخص و هدفمند را برای خود ترسیم کند از این رو تیم تولید و نویسندگی «جوانمردان» به نوبه خود با تمام بضاعت پای کار ایستاده تا بتوانیم ذهن بیننده و مخاطب هدف را بر این موضوع متمرکز کنیم که  قهرمان صرفا در جهانی تحت عنوان رئالیسم جادویی توام با انجام کارهای غیرممکن نیست که به محبوبیت می رسد، بلکه قهرمان کسی است که از بطن مردم برخاسته و در دنیایی حقیقی با دشمنی حقیقی و توان و قدرتی واقعی مواجه شده و خود را محک می زند. در این مجموعه شرح دلاوری‌های شخصیت شهاب الدین وهمراهان او همچون  کاراکترهای سینا، برزین، سارا، مراد، حکیم، برزو، امید و ...که رهبر مبارزین زمان خود بوده که با اشغالگران مغول به مبارزه بر خواستند، به تصویر کشیده شده است.

تهیه کننده این مجموعه پیرامون چالش های سخت افزاری و نرم افزاری پردازش شخصیت‌های تاریخی این مجموعه بیان کرد: به دلیل تاریخی بودن واهمیت روایی داستان در راستای پردازش شخصیت‌ها و قصه با تیم حرفه‌ای و با تجربه ایی به تحقیق بررسی پرداختیم و زمان بسیاری رابرای پیش تولید صرف کردیم و در نهایت با استفاده از نرم افزارهای متعدد در پایپ پالن تولید کار را آغاز کرده و با بهره گیری از پلاگین‌های مربوطه در جهت تسهیل کار، پیش رفتیم.

وی اظهار داشت: مجموعه «جوانمردان» در 87 قسمت ۲۰ دقیقه ای با فرمت full HD تولید شده و به دلیل جذابیت هایی که داستان این مجموعه از آن بهره‌مند است این پتانسیل را در بطن خود  دارد که در فصل های متمادی تولید ادامه داشته باشد.

این تهیه کننده ادامه داد: در این مجموعه علاوه بر بستر تاریخی داستان که براساس وقایع حقیقی در دوره ی مغول و مشخصا عصر ایلخانان روایت می‌شود. چهارچوب و پیرنگ اصلی قصه در کنار توجه به عصر مورد نظر و دلاورمردی‌های شهاب الدین و گروه جوانمردان به داستان‌هایی می‌پردازد که مستندات تاریخی دارد اما  بعضا گروه تولید این مجموعه برای جذاب‌تر شدن اثر، با شاخ و برگ دادن و پرورش بخش داستانی در برخی فضاهای کار، مسیر تولید را طی کردند.

وی در پایان گفت: ظلم و ستم و دامنه ی اتفاقات و ماجراهای پیش آمده در دوره و امپراتوری مغول کم و محدود نیست و می توان از این همه ظلم و جنایت سال ها نوشت و فیلم و سریال و انیمیشن تولید کرد. ضمن این که در این مجموعه تلاش کردیم تا علاوه بر نشان دادن ظلم و ستم مغولان به پرورش روحیه ی دلاوری و همکاری و همدلی مردم آن عصر نیز بپردازیم.

            

امتیاز شما