امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حضور روابط عمومی رادیو تهران در چهارمین جشنواره ملی فردخت؛
حضور روابط عمومی رادیو تهران در چهارمین جشنواره ملی فردخت؛

فردخت جشنواره ای مردمی‌ با پوشش عفیفانه است

مشاهده ۲۳۹
۱۴۰۲/۱۰/۰۷- ۱۴:۴۰
تعداد بازدید:239

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش بنیان فردخت به همت سازمان بسیج جامعه زنان با مشارکت سپاه ناحیه کاشان و ارگان‌های دیگر با حضور جمعی از مسئولین، تولیدکنندگان و طراحان پوشاک با معرفی طراحان منتخب در مجوعه فرهنگی تالار شهر کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدرضا نجفی، دبیر جشنواره با بیان اینکه این جشنواره با هدف اهمیت موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی و توجه به عفاف و حجاب و تکریم فعالان این عرصه برگزار شد‌ه است، گفت:
برای شرکت در این جشنواره به ۳۰ استان سراسر کشور فراخوان ارسال شد و از این ۳۰ استان ۲۲ استان از کشورمان آثارشان را ارسال کردند. تمام مونتوهایی که در این جشنواره عرضه شده برگرفته از هنر مزون داران ، خیاطان، دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور است که با هنری که در این پوشاک به کار گرفته شده است، اصالت ایرانی و فرهنگ ایرانی را در آثارشان می توان مشاهده کرد.

دبیر جشنواره با اشاره به ملاک های داوری خاطر نشان کرد: تجاری سازی یکی از الویت ها در داوری بود، این جشنواره در تلاش است تا واسطه ای ما بین طراح و تولیدکننده باشد تا به تولید نهایی برسد. از دیگر آیتم ها در داوری استفاده از المان‌های ایرانی اسلامی، برش ها، رنگ ها و دوخت و‌... است . در واقع این جشنواره یک حلقه واسطه بین طراحان و تولید کننده‌هاست.

نجفی در پایان صحبت هایش به رویکرد جشنواره که حفظ هویت ملی دینی در استفاده از پوشاک اصیل ایرانی است، اشاره کرد و افزود: عفاف و حجاب با ارائه الگوی درست پوشاک برای زنان ایرانی اسلامی میسر خواهد شد.
در ادامه منتخبین این جشنواره معرفی و از آنها تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

کار اصلی دست خود مردم است
مینا بیابانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: کار اصلی دست خود مردم وتشکل های مردمی است اینکه بتوانیم شرایطی را در جامعه فراهم کنیم که بانوانی که تمایل دارند در عرصه اجتماعی حضور داشته باشند با امنیت ایفای نقش کنند و استعدادهای خودشان را نشان دهند. فضایی ایجاد شود فارغ از جنسیت فعالیت هایشان را انجام دهند و به مراتب کمال برسند و  خدمتی را به مردم ارائه دهند.

شاخصه زن اسلامی هویتی دارد که شاخصه اش عفاف و حجاب است
سردارعلی مقواساز، معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ طرح به دست ما رسید که از بین آنها ۱۲۰ طرح انتخاب شد. درخواستی که من از مسئولین دارم اینکه این مهم اختتامیه نباشد بلکه افتتاحیه باشد. بیشتر طرح ها را دانش آموزان دهه ۷۰ و ۸۰ طراحی کرده اند. همه باید کمک کنیم تا طرح ها به تولید برسد، زن اسلامی هویتی دارد که شاخصه اش عفاف و حجاب است. ما در ادامه این جشنواره باید کمک کنیم که جشنواره بین المللی شود.

این جشنواره طراحان را به تولید کنندگان معرفی می‌کند
در ادامه سیدمحمد امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: فردخت جشنواره ای مردمی‌با پوشش عفیفانه است و بزرگترین کار این جشنواره اینکه طراحان جوان و طراحان ناشناخته را به صنعت تولید معرفی کند. از اتفاقاتی که افتاده اینکه آثار برگزیدگان بدون داوری وارد مرحله اولیه جشنواره فجر می‌شوند تا بتوانیم بخشی از برگزیدگان را در اختتامیه فجر داشته باشیم.
وی افزود: اتفاق خوب دیگر دعوت از برگزیدگان برای شرکت در جشنواره هفته مد عفیفانه که خرداد سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.
به گفته وی؛ بدون تقلید پوشش و لباس اسلامی، بزرگترین نماینده انتقال سنت به آینده است. این نقش مایه‌ها احیا و در قالب معاصر ارائه شود.

تصاویر

امتیاز شما