امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

با حضور مسئولان لشگری و کشوری؛ «رادیو انقلاب» افتتاح شد

مشاهده ۲۷۲
۱۴۰۲/۱۰/۲۰- ۰۹:۲۸

برای نهمین سال متوالی، رادیو انقلاب به طور رسمی ساعت 14 دیروز فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «رادیو انقلاب» به صورت ۲۴ ساعته و با حضور مردم، مسئولان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف مرتبط با انقلاب اسلامی‌ برنامه‌سازی و تا ۲۳ بهمن به فعالیت خود، ادامه خواهد داد.

رادیو انقلاب؛ از تبیین اقتدار ایران قوی تا جهاد تبیین
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو انقلاب درمورد شروع فعالیت این رادیو برای امسال و تفاوت‌هایی که با سال‌های گذشته دارد، اظهار کرد: رادیو انقلاب، شبکه رادیویی و روز آمد رسانه ملی برای تبیین حقایق و واقعیت‌های انقلاب اسلامی و مقابله با هجمه شناختی دشمن در بستر جدید‌ترین رخداد‌ها و برآورد‌های رسانه است و امسال، به دلیل رویداد مهم پیش روی کشور یعنی انتخابات ۱۱ اسفند، آغاز فعالیت این شبکه از ۱۹ دی ماه همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم در سال ۱۳۵۶ و پایان آن ۲۳ بهمن خواهد بود و ان شاءالله، از ۲۳بهمن، رادیو مردم با شعار صدای انتخاب ویژه انتخابات ۱۱ اسفند فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کوچک زاده بیان کرد: امسال با توجه به «اقتدار مقاومت منطقه‌ای فلسطین: از طوفان الاقصی تا جنگ غزه» و «انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲» محتوا و جدول پخش برنامه‌های شبکه تحت تأثیر این دو رویداد مهم منطقه‌ای و داخلی خواهند بود. البته مثل گذشته، همچنان دال مرکزی شبکه مبتنی بر تبیین گفتمان «ایران قوی» است و شبکه مبتنی بر جهاد تبیین تلاش می‌کند تا با نمایش کارآمدی و پیشرفت‌های ۴ دهه گذشته امید آفرینی نسبت به گام دوم انقلاب را گسترش دهد. لیکن، بخش مهمی از رئوس برنامه سازی نیز به مقاومت و انتخابات اختصاص می‌یابد و وضعیت به گونه‌ای است که رادیو انقلاب به صورتی فرآیندی بین دو شبکه رادیو مقاومت و رادیو مردم به ایفای نقش خاص خود در این زمینه می‌پردازد.

رمز پیروزی ایران، حضور مردم ایران است
امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به این که امروز بیش از 4 دهه از انقلاب اسلامی در ایران می‎‏گذرد، گفت: پایداری انقلاب به برکت شهدای انقلاب و به برکت حضور مردم است. امروز هم شاکله تربیتی مردم به برکت انقلاب اسلامی و دینی است و ریشه در نعمت ولایت است و با این تربیت دینی ناشی از انقلاب، امروز در اوج اقتدار قرار داریم.  وی ادامه داد: لازم است که این روحیه دینی و باور را به نسل پس از انقلاب، منتقل کنیم.

سردار ایرانی افزود: برای این هدف هم دو راهکار وجود دارد، تبیین نظری با حضور در کنار نسل جدید، به این شکل، افرادی که نسل انقلاب‎اند، در جمع جوانان حاضر شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و تفکر انقلابی را در بین آن‌ها رواج دهند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان این که راهکار دوم، تبیین عملی است، گفت: باید جوانان و نوجوانان، به صحنه عمل بیایند و خود، بتوانند وظیفه سنگین پیشبرد اهداف انقلاب را انجام دهند.
سردار ایرانی با بیان این که امروز ادبیات نسل امروز با نسل قبل متفاوت است، ادامه داد: باید مسئولین در کنار جوانان حضور داشته باشند و از رسانه‌ها هم استفاده کنند تا با گفتمان و رفتارشان، نسل امروز را با خود همراه کنند، برای این کار هم لازم است مساجد را فعال کنند و رسانه را در دست بگیرند.
وی افزود: رمز پیروزی انقلاب، مردم ایران است و این که مردم در صحنه حاضر شوند.

هر زمان از پتانسیل مردمی استفاده کردیم، پیروز شدیم
مجید بذرافکن، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه اسلامی، اولین میهمان روز افتتاحیه برنامه رادیو انقلاب بود. وی در ابتدا با اشاره به عملکرد، رادیو انقلاب و مقاومت، در خصوص اطلاع‎رسانی در واقعه غزه، گفت: در ابتدای انقلاب نیز، تاکید امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب هم بر حضور مردم بود، چراکه مردم همیشه می‎‌توانند نقش اساسی در همه وقایع داشته باشند، بعدها مقام معظم رهبری نیز بر این اصل، تاکید کردند.
وی با بیان این که حکومت پهلوی بیش از 50 سال در کشور حکمفرما بود، ادامه داد: اما تغییراتی که امام راحل (ره) در سال‌های بین 42 تا 57 و در 15 سال داشتند، تغییرات شگرفی بودند تا زمانی که توانستند، تغییراتی برای انقلاب لازم بود، داشته باشند. یعنی ایشان تنها در دو تا حدود 8 سال که برای دو دولت است، به این نقطه موفقیت برسند.
بذرافکن، افزود: هر زمان که به حضور مردم نیاز بوده است و به مردم مسئولیت دادیم، نتایج شگفت انگیز است، امام هم در انقلاب این کار را انجام دادند. گاندی هم این کار را انجام داد تا زمانی که از این قاعده خارج شد، شکست خورد. در همه کشورها این گونه است، هر زمان که از پتانسیل مردمی استفاده شده، پیروزی همراه بوده است.
بذرافکن ادامه داد: این وحدت را باید به انتخابات هم وصل کرد. ما هر زمان که نیاز داریم از توده مردم می‎خواهیم به خیابان بیایند اما سوال این است که آیا برای هر موضوعی باید به خیابان آمد؟ انتخابات جواب است و می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
گفتنی است، با پیشنهاد بذرافکن، پویشی به نام ارسال خاطرات انقلابی درنظر گرفته شد. علاقه‎مندان می‌توانند خاطرات خود را در قالب صدا، به شماره 09039134744 ارسال کنند. هر روز خاطرات ارسالی جوایزی اهدا می‎شود.

آینده متعلق به ملت ایران است
حشمت الله قنبری، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب، با اشاره به این که یکی از خصوصیات انقلاب اسلامی نسبت به کشورهای دیگر، مردمی‌ بودن آن است، گفت: در دین اسلام مجموعه قوانینی را در پایه مقام انسان تببین شده است، که بتواند به دامنه توحیدی و انسانی اسلام برسد. انقلاب اسلامی هم برآمده از اسلام است و بار اصلی خود را از جمعیت آرمان دار گرفت. این انقلاب در ادامه نهضت امام خمینی (ره) شروع شد.
وی ادامه داد: امام در سال 42 و قبل از آن تا 12 بهمن 1357 که ده روز بعد از پیروزی انقلاب بود، هر آنچه که به آن تاکید می‎کرد نهضت و بر پایه اندیشه دینی بود که مردم را مبنا می دانست و معتقد بود که مردم‌سالاری حکمفرماست.
قنبری افزود: هر آنچه که امام گفته است، درباره مردم بوده است. در روز اولی که ایشان به کشور وارد شدند، از او پرسیدند، چه احساسی دارید؟ گفتند که احساسی ندارم، این بدان معنا نیست که ایشان اعتنایی ندارند، ایشان به قدرت خدا معتقد بودند و انقلاب را متعلق به خدا می دانستند. تاریخ همه اولیا و پیامبران را ورق بزنید متوجه می‎شوید که این شتاب برای رسیدن به هدف، در هیج پیامبری وجود نداشت، اما مردم ایران درباره امام خمینی (ره) این طور بودند.
قنبری با اشاره به این که در 44 سال انقلاب، اتفاقات زیادی در کشور افتاده است، گفت: درست است، مردم ایران، اگر مسیر تغییر کند، اوقاتشان تلخ می‌شود، اما انقلاب را رها نمی‌کنند، 44 سال، در مردم ایران جز مجاهدت نمی‌بینید.

تبیین مهم‌ترین اقدامات ۴۵‌ امین جشن دهه فجر
حجت الاسلام محمودی، معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفتگو با برنامه «رادیو انقلاب» با اشاره به این که ستاد مرکزی دهه فجر، تشکیل شده ، گفت: در ۳۱ استان کشور، کمیته‎هایی برای برگزاری بهتر مراسم، به صورت منطقه‎ای و استانی، تشکیل شده است.
محمودی، با اشاره به مشارکت و هم‎افزایی همه‎جانبه نهادها، افزود: این جشن نه برای نهادها که برای مردم است و مشارکت مردمی در برگزاری جشن‎ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌ گفت: امسال، زنگ انقلاب در یازدهم بهمن‌ماه و در روزچهارشنبه به صدا درمی‌آید و به صورت رسمی، مراسم جشن انقلاب شروع می‎شود.
وی ادامه داد: شعار ۴۵ امین سالگرد پیروزی انقلاب «در جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» است که با حضور و مشارکت مردمی، این شعار، به صورت عملی اجرا می‏شود.

شهادت فرزندم نشانه القای من و مادرش است
پدر شهید سیدمهدی ذاکرحسینی طی سخنانی گفت: دلیل شهادت فرزندم، سیدمهدی، القای من و مادرش و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.
امیرعلی ذاکرحسینی، ادامه داد: پسر من پس از انقلاب اسلامی و در سال 64 به دنیا آمد، با وجودی که درکی از انقلاب نداشت، اما راه انقلاب را در پیش گرفت تا زمانی که در دفاع از حرم به شهادت رسید.
وی با اشاره به این که خود، در پیروزی انقلاب نقش داشته است، ادامه داد: در سال 57 به عنوان یکی از اعضای همافران، با امام خمینی (ره) بیعت کردم و در راه پیشبرد انقلاب قدم گذاشتم. همان زمان، همسرم هم انقلابی بود و برای پیروزی انقلاب تلاش کرد، سیدمهدی هم تربیت این خانواده است.

زنان و بچه‌های  غزه، مانند زنان 8 سال دفاع مقدس در پشت جبهه مقاومت می‌کنند
کلثوم عاکفی، دختر شهید یحیی عاکفی و خواهر شهیدان ابراهیم و محمد عاکفی با اشاره به این که برادرش، ابراهیم در سن 15 سالگی زمانی که طلبه بود به شهادت رسید، گفت: دهم اسفند 62، برادرم ابراهیم به شهادت رسید.
وی با بیان این که شهید ابراهیم عاکفی تنها شهید این خانواده بزرگ نیست، ادامه داد: بعد از شهادت ابراهیم، برادر بزرگترم، محمد که در سال 43 به دنیا آمدند، تغییر کردند و به جبهه رفتند. ایشان یکی از مردم عادی بودند و شغلشان هم آزاد بود. از نظر اقتصادی در شرایط خوبی بودند.
عاکفی افزود: ایشان از نسل معترض و قاطعی بودند که در پیروزی انقلاب نقش داشتند و پس از تحولی که پس از شهادت برادرم اتفاق افتاد، به سپاه پیوستند، تا درجات بالا هم ارتقا یافتند و بعد به عنوان چترباز هوابرد، در سال 66 به شهادت رسیدند.
خواهران شهید عاکفی گفت: دایی بنده هم که در زمان انقلاب در زندان‎های رژیم محبوس بودند، بعد از انقلاب، به جبهه رفتند و در سال 64 به شهادت رسیدند.همچنین پدرم یحیی عاکفی نیز در جبهه و در سال 63 جانباز شیمیایی و در سال 84 به شهادت رسیدند.
عاکفی افزود: این روزها که غزه در جنگ است، من یاد نوروز سال 63 می‎افتم، آن زمان نوجوان بودم و هیچ مردی در خانه ما، نبود، همه در جبهه بودند، ابراهیم تازه به شهادت رسیده بود و هر سه دایی من، دو برادرم و پدرم هم در جنگ بودند. این روزها زنان و بچه‎های غزه هم در این شرایط هستند و قوی و قدرتمند در پشت جبهه مقاومت می‎کنند.

گفتنی است؛ مخاطبان ارجمند رادیو انقلاب می توانید این شبکه رادیویی را روی موج اف ام ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز و یا از طریق نرم افزار کاربردی ایران صدا دنبال کنند .ضمن اینکه سامانه پیامکی 30000955 آماده دریافت پیامک های مخاطبان رادیو انقلاب است.

امتیاز شما