امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حفظ تنوع زیستی از محورهای سری جدید «خروس زیرک، روباه کلک»؛
حفظ تنوع زیستی از محورهای سری جدید «خروس زیرک، روباه کلک»؛

تنوع داستان‌ها در سری جدید «خروس زیرک، روباه کلک»

مشاهده ۲۴۲
۱۴۰۲/۱۰/۲۳- ۱۳:۵۰
تعداد بازدید:242

مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» از مجموعه‌های پرمخاطب مرکز پویانمایی صباست که تاکنون در فصل های متمادی تهیه و تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه که هم اکنون به تهیه کنندگی و کارگردانی میترا عبدی روزهای تولید فصل جدید خود را سپری می‌کند قرار است با کاراکترهای جدیدی که به مجموعه اضافه شده اند روایت گر داستان‌های جدید و جذاب تری باشد.

میترا عبدی کارگردان و تهیه کننده مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» گفت: فصل جدید مجموعه با وفاداری به فضای ریتمیک و موزیکال قصه‌های خود در سری قبل، سعی دارد همچنان با محوریت قرار دادن دو موضوع شکار و شکارچی راوی داستان‌ های خود باشد در واقع مخاطب در این سری نیز شاهد تلاش های روباه برای شکار دم طلا خروس دهکده خواهد بود با این تفاوت که دم طلا با زیرکی‌های متنوع و بیشتری روباه داستان را ناکام می‌گذارد.

او افزود: مهمترین شاخصه سری جدید این مجموعه تمرکز بر جایگاه روستا به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های هویتی و توسعه ای در کشور است. همچنین تاکید بر حوزه گردشگری از دو منظر طبیعت و آثار باستانی، معرفی ابزارهای جدید کشاورزی با نگاه به مصرف بهینه منابع، حفظ آداب و سنن و فرهنگ بومی محلی و فولکلور، تاکید بر حفظ تنوع زیستی در کشور (درختان،رودها......) و تبیین مسئولیت همگانی در این زمینه، تاکید بر حفظ منابع پایه زیست محیطی همچون آب، خاک، درختان، مراتع و ....، تاکید بر به کارگیری راهکارهای توسعه ی سبز در صنایع، استفاده از نیروگاه خورشیدی بادی، خودداری از مصرف پلاستیک و موادی که بازیافت آن دشوار است از دیگر محورهای فصل جدید خ «خروس زیرک، روباه کلک» هستند که داستان این پویانمایی بر مبنای آن‌ها به رشته تحریر درآمده و مصور گشته است.

عبدی با بیان اینکه شناساندن آسیب های ناشی از فزونی زباله و ضایعات و مخاطرات انباشت و دفن نامناسب آنها و نیز آلوده سازی رودخانه‌ها و جنگل ها یکی دیگر از محورهای تولید سری جدید این پویانمایی است ادامه داد: در این سری نیز همچنان کاراکترهای گل بی بی، مادر بزرگ دم طلا، خروس، حنا مرغ، شنگول بز، ابری سگ خانه‌ی گل بی بی و روباه کلک از شخصیت‌های اصلی هستند البته کاراکترهای جدیدی نیز به جهت خلق داستان‌های متنوع تر به این مجموعه اضافه شده اند.

وی بیان کرد: تکنیک تولید این مجموعه به صورت تکنیک دو بعدی بوده که شخصیت ‌ها قابلیت چرخش کل بدن را دارا هستند.

عبدی با بیان اینکه کشور هم اکنون با ساخت تولیدات ‌با کیفیت و استاندارد انیمیشنی توانسته در بازارهای جهانی مطرح شود خاطرنشان کرد: در این فصل از مجموعه پویانمایی  «خروس زیرک، روباه کلک» سعی شده با استفاده از داستان‌های پند آموز و فولکلور ضمن افزایش سطح آگاهی مخاطب  به آن‌ها آموزش داده شود که چگونه در مواجهه با خطرات احتمالی تصمیم درست اتخاذ کنند.

تصاویر

امتیاز شما