امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تأکید رئیس رسانه ملی در بازدید از بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
تأکید رئیس رسانه ملی در بازدید از بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

لزوم ایفای رسالت رسانه‌ها در مهم‌ترین رویداد سیاسی‌ اجتماعی ملی

مشاهده ۴۱۷
۱۴۰۲/۱۲/۰۲- ۱۶:۱۴
تعداد بازدید:417

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه وظیفه همه رسانه‌ها در هر قالب و هر جایگاهی که قرار دارند، کمک به حرکت جامعه به سمت پیشرفت، توسعه، آینده درخشان و امیدوارکردن مردم به آینده روشن است، گفت: امیدواریم جمعه هفته آینده که انتخابات مجلس شورای اسلامی‌برگزار می‌شود با حضور پررنگ رسانه‌ها در این عرصه، شاهد مشارکت خوب و آگاهانه مردم در میدان تعیین سرنوشت باشیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در بازدید چندساعته‌ای که امروز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلای تهران داشت، ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش مدیران سخت‌کوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نمایشگاه بعد از وقفه‌ای شش‌ساله برپا شد. ارتباط مستقیم رسانه‌های مختلف با مردم که مخاطبان آن‌ها هستند، گریزناپذیر است و این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند که رسانه‌ها با یکدیگر، مخاطبان و حتی رقبای خودشان در عرصه رسانه‌ای آشنا و تعاملاتشان را تقویت کنند.

وی اظهار خشنودی کرد که فرصتی دست داده تا در نمایشگاه رسانه‌های ایران با همکاران رسانه‌ای‌اش در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از نزدیک دیدار کرده و به آن‌ها خداقوت بگوید.

جبلی ادامه داد: امیدواریم تعامل میان ما رسانه‌ها برای کسب رضایت‌مندی مردم و پیشرفت جامعه روزبه‌روز گسترش یابد.

رئیس رسانه ملی با یادآوری آنکه وظیفه همه رسانه‌ها در هر قالب و جایگاهی که قرار دارند، کمک به حرکت جامعه به سمت پیشرفت، توسعه، آینده درخشان و امیدوارکردن مردم به آینده روشن است گفت: درعین‌حال که مطالبه‌گریم، باید در پیشرفت و توسعه کشور نیز یاری‌رسان باشیم و بسترهای لازم را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های عظیمی‌که در میان اقشار مختلف جامعه وجود دارد، مهیا کنیم.

جبلی به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند و جایگاه قانون‌گذاری کشور را به‌درستی تبیین و با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، به مردمی‌کردن و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی مدد برسانند.
وی ادامه داد: امیدواریم جمعه هفته آینده که انتخابات مجلس شورای اسلامی‌برگزار می‌شود، با حضور پررنگ رسانه‌ها در این عرصه، مشارکت آگاهانه در بستری عادلانه و با حضور خوب مردم رقم بخورد.

رئیس رسانه ملی همچنین در جریان بازدید از این نمایشگاه به برخی سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و ضمن ذکر آنکه تأسیس شبکه‌های 200گانه انتخاباتی مهم‌ترین اقدام صداوسیما برای مردمی‌کردن هرچه بیشتر انتخابات و برگزاری انتخابات آگاهانه بوده است، گفت: تا امروز 1400 مناظره در 200 حوزه انتخابیه میان نامزدها درباره مسائل اساسی که باید درباره‌اش فکر و برنامه‌ریزی کنند و در آینده در صورت ورود به مجلس درباره‌اش تصمیم‌گیری کنند،‌ ضبط ‌شده است.

جبلی افزود: در کنار مناظره‌ها حدود 2400 بسته تصویری 20دقیقه‌ای نامزدها در جدول پخش قرارگرفته و از فردا، پنج‌شنبه، سوم اسفندماه مردم شاهد پخش آن‌ها از کانال‌ها خواهند بود.

وی همچنین درباره آخرین روند تولید مجموعه‌های نمایشی در رسانه ملی عنوان کرد: در حال حاضر حدود 17 سریال دوربین روشن داریم و نزدیک به 25 فیلم‌نامه در آستانه عقد قرارداد و آغاز پیش‌تولید است. تا پایان سال 1403 جدول پخش مجموعه‌های نمایشی کامل است و به موضوعات مختلف از شخصیت‌های تاریخی، تاریخ معاصر، مسائل مرتبط با سبک زندگی و سایر حوزه‌های مغفول خواهیم پرداخت. در تلاشیم بر تنوع تولیدات بیفزاییم و پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون انتشار نتایج یک نظرسنجی از برنامه‌های مختلف رسانه‌های ملی در شبکه‌های اجتماعی گفت: شاخص‌های متفاوت و قابل تفسیری دراین‌باره وجود دارد؛ اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ کجای دنیا یک کار علمی‌ای نیست و باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تأثیرگذار توجه کرد. معمولاً آمار خام باید فرآوری و با شاخص‌های مختلف سنجیده شوند.

جبلی تصریح کرد که البته ما از هرگونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه‌ها به جامعه و مردم و تعالی رسانه ملی استقبال می‌کنیم.

تصاویر خبر را اینجا ببینید

امتیاز شما