امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام شهدا و همکاران بازنشسته صدا و سیما؛
به نام شهدا و همکاران بازنشسته صدا و سیما؛

کاشت یکهزار اصله نهال در محوطه صداوسیمای گلستان

مشاهده ۱۳۷
۱۴۰۲/۱۲/۱۷- ۱۱:۰۰
تعداد بازدید:137

همزمان با هفته درختکاری مدیرکل صدا و سیما به همراه معاونین و مدیران صدا و سیمای استان گلستان و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری و معاونین وی تعداد یک هزار اصله نهال در محوطه صدا و سیمای استان غرس کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شکری نیا مدیر کل صدا و سیمای گلستان در ابتدای این مراسم با اشاره به حدیثی از پیغمبر اسلام (ص)؛ کسی که درختی بکارد، خداوند برای او در بهشت درختی می‌کارد افزود: طرح مردمی‌کاشت و نگهداری یک میلیارد اصله نهال در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به اجرا درآمده است و صدا و سیمای استان گلستان نیز در قالب این طرح، اقدام به کاشت یک هزار نهال مثمر و غیر مثمر کرده است.

وی با تاکید به ترویج فرهنگ حسنه در کاشت نهال گفت:  روز درختکاری بهانه‌ای است تا ضرورت توجه به درختکاری و حفاظت از درختان و فضای سبز در راستای ایجاد فضا،‌ هوا و محیط زیست سالم و در نتیجه فضای پرنشاط و مفرح زندگی برای مردم یادآوری شود.

مدیر کل صدا و سیما اذعان کرد: برخی از این نهال‌ها به نام متبرک شهدا به ویژه شهیدگمنامی‌که درمحوطه صداوسیمای استان تدفین شده نامگذاری شده است.

شکری نیا اضافه کرد: برخی از نهال‌های کاشته شده نیز به نام همکارانی که از دنیا رفته اند و بازنشستگان و سرمایه‌های انسانی مرکز نامگذاری شده است.

وی در پایان در این خصوص گفت: طبق آیه قرآن کریم که می فرماید" فاستبقوا الخیرات" در انجام کارهای خیر از یکدیگر پیشی بگیرید، باید به دنبال اعمال خوب و پسندیده باشیم و درختان نبض هستی در رگ جان و حیات اند و تمام راز هستی در دل بذری نهان است اقدام به کاشت نهال در محوطه مرکز کرد.

در ادامه این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ضمن تشکر و قدردانی از تعامل خوب مدیر کل صدا و سیمای گلستان با این اداره کل از نقش و اهمیت درختان گفت: با توجه به زندگی ماشینی عصر حاضر، دیگر درخت در جامعه امروزی صرفا یک گیاه تنومند با سایه و میوه نیست و درختان نقش بسیار مهمتری از یک گیاه سبز و عنصری مهم در کشاورزی را دارند نقش رسانه ملی را در ترویج این سنت حسنه بسار مهم دانست.

سلامتی در آئین کاشت این نهال‌ها گفت: با اقدامات انجام شده در نوار شمالی استان در آینده تولید ریزگرد با منشاء داخلی به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: در مناطق شمالی استان طرحی تحت عنوان احیای نوار شمالی استان تهیه شده و در این چارچوب، از گمیشان تا مراوه تپه کاشت گونه‌های گیاهی سازگار با منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

تصاویر

امتیاز شما