امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تجلی بهار قرآن در صداوسیمای گلستان

مشاهده ۱۵۲
۱۴۰۲/۱۲/۱۹- ۱۲:۰۸

معاونت های مختلف صداوسیمای گلستان در ماه مهمانی خدا ویژه برنامه‌هایی را برای مخاطبان همیشه همراه خود تدارک دیده اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما با دو ویژه برنامه به صورت زنده درماه مبارک رمضان میهمان خانه‌های گرم هم استانی‌ها می‌شود. ویژه برنامه سحر با عنوان «قطعه ای از بهشت » ساعت 3:30 تا اذان صبح به تهیه کنندگی و کارگردانی سید روح الله بنی عقیل درخصوص مسائل مختلف مذهبی و اعتقادی در ماه رمضان با حضور کارشناسان برجسته استان، مناجات و دعای سحر را با اجرای محمدمهدی خالقی از استودیو شهید روحانی فرد روی آنتن می‌برد.

ویژه برنامه «به افق بهشت» ویژه افطار به تهیه کنندگی مهدی رئیسی و کارگردانی سید علیرضا حاجتی در ایام ماه مبارک رمضان ساعت 17:20 به مدت 60 دقیقه از سیمای گلستان بصورت زنده پخش خواهد شد.

در هر قسمت از این برنامه یک مهمان با داستان زندگی ویژه که با تلاش و کوشش خود به موفقیت های چشمگیری در زمینه‌های مختلف دست یافته است دعوت می‌شود. همچنین خوانندگان و گروه‌های سرود مرتبط با ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز در این برنامه حضور خواهند داشت.

کارشناس مذهبی با موضوع شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان، گزارش از سفره‌های ساده افطاری و دید و بازدید های نوروزی؛ در بین خانواده‌ها، اقوام و روستاهای استان، کلام بزرگان، کارشناس اقوام با موضوع آداب و رسوم اقوام در استان گلستان، کارشناس تغذیه، گزارش نیکوکاری، تصاویر ارسالی مخاطبین از بخش های این برنامه است.

با توجه به همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت مجری برنامه مرتضی سایری به همراه بازیگر طنز لحظات شادی را برای مخاطبان همیشه همراه خواهد داشت.

برنامه «سخنرانی» ویژه سحر های ماه مبارک رمضان از ساعت 04:10 به مدت 25 دقیقه با سخنرانی آیت الله نورمفیدی به تهیه کنندگی مسلم رجبی و ویژه برنامه « درس هایی از قرآن» 18:30 به مدت 30 دقیقه با سخنرانی آیت الله نورمفیدی و تهیه کنندگی مسلم رجبی سخنرانی آیت الله شاهرودی در ساعت 19:10 به مدت 10 دقیقه و سخنرانی حجت الاسلام سید محسن طاهری و کمال آخوند غراوی هر کدام در 15 قسمت ساعت به روی آنتن می رود و « ترتیل خوانی قرآن کریم محفل انس با قرآن » بطور زنده از حسینیه قرارگاه عاشورایان به تهیه کنندگی احسان ربیعی ساعت 12:45 به مدت 60 دقیقه در طول این سی روز و سی شب از سیمای گلستان تقدیم بینندگان می‌شود.

همچنین سیمای گلستان برنامه ی شب های احیا را بطور زنده به سمع و نظر بینندگان همیشه همراه می رساند و ویژه برنامه روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با عنوان «تاقدس» به تهیه کنندگی حمیدرضا دنکوب و دو واحد سیار و یک واحد سیار در مصلی وحدت گرگان این روز بزرگ و با شکوه را با حضور مردم همیشه در صحنه به ثبت می رساند.

رادیو گلستان با ویژه برنامه « نجوای نیاز» بصورت زنده  از ساعت 3:00 بامداد به مدت 120 دقیقه تا اذان صبح به تهیه کنندگی مجتبی طالبی با پخش برنامه‌هایی از قبیل پخش دعا و مناجات (با صدای مداحان و هنرمندان گلستانی)، دعای ابوحمزه ثمالی،  بیانات آیت ا... نورمفیدی (درسهایی از قرآن) و  «ساعت سرور» ویژه برنامه افطار به صورت زنده از ساعت 17:30 به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی سیف الله صادقی با بخش هایی از جمله پرداختن به آداب و رسوم اقوام در ماه رمضان، حضور کارشناسان، پخش دعای بومی‌با لهجه‌های و گویش های اقوام و ...همراه شنوندگان همیشه همراه گلستانی است.

رادیو برون مرزی نیز با ویژه برنامه «ضیافت الهی یا (الله تعالی نگ ضیافت چاغلاری)» ویژه برنامه سحری رادیو ترکمنی و برون مرزی بصورت زنده ویژه این ایام هر روز از ساعت 2:00 بامداد به مدت 180 دقیقه در 30 قسمت با بخش هایی از جمله کلام رهبری، ترجمه دعای سحر، تواشیح و ... همچنین از دیگر برنامه‌های این حوزه «چشمه ایمان» در 30 قسمت 10 دقیقه ای ، «خانه و خانواده» در 15  قسمت 10 دقیقه ای ، «گوهر جوانی» در دو قسمت 20 دقیقه ای، «درمحضر آفتاب» 2 برنامه 10 دقیقه ای، «درآینه شعر» 5 برنامه 5 دقیقه ای، « یادلامه (یاد آن روزها)»  ویژه شب های احیا و 5 ساعت ویژه برنامه روز قدس را روی آنتن می‌برد.

معاونت خبر تولید و پخش 60 گزارش موضوعی رمضان، 2 برنامه گفتگوی ویژه خبری را برای این ماه مبارک تدارک دیده است.

معاونت فضای مجازی نیز همراه با دیگر معاونت های مرکز مطالب متنوع با موضوع ماه رمضان و شب های قدر و جشن رمضان اعم از ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله مجموعه «سعادت سلامت» نکات پزشکی و آداب روزه داری در ماه مبارک رمضان، «تصویر سازی ۳۰ سخن» از آیت‌الله علی صفائی حائری و «رمضان نگاه » مجموعه مستند کوتاه با موضوعات ماه مبارک رمضان، چند پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور وایجاد صفحه ویژه رمضان در وب سایت مرکز و... از واحدهای صدا، سیما و خبر را تولید کرده است.

تصاویر

امتیاز شما