امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صداوسیمای کرمان در ماه مبارک رمضان

مشاهده ۲۷۶
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۰۷:۰۲

صداوسیمای مرکز کرمان برای ماه مبارک رمضان و فضای معنوی این ماه پرفضیلت علاوه بر برنامه‌های ثابت، ویژه برنامه‌هایی نیز برای ماه با عظمت رمضان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صداوسیمای کرمان برنامه‌های ماه رمضان خود را با برنامه "سحرگاهان" ویژه سحرهای این ماه با فضیلت هر روز از ساعت ۳:۱۵ دقیقه به مدت ۹۰ دقیقه آغاز می‌کند. آیتم های برنامه شامل: مجری-میهمان، دعای سحر، اذان صبح و نماز و ادعیه ... گزارش مردمی‌،پرداختن به فقرا ، بیماران و کمک های مردمی و خیرین، دعای روز، حضور قاریان بنام استان در لوکیشین‌های بومی و مذهبی، مسابقه پیامکی، مرور خاطرات رزمندگان و آزادگان در باب ماه مبارک رمضان و ... می‌باشد.

به رنگ خدا" ویژه برنامه افطار سیمای مرکز کرمان است که از اول ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه به مدت ۶۰ دقیقه با آیتم های ویژه برنامه افطار با رویکرد ایجاد فضای معنوی و امید آفرینی و نشاط و محوریت قرآن و مساجد و تعمق ارتباط با معصومین (ع) و بیان مفاهیم و برکات ماه مبارک رمضان با موضوعات نمایش زندگی خیرین فعال بومی در عرصه ‏های مختلف و اثرات وضعی انجام امور خیر در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد، آداب مهمانی در ضیافت الهی، رفاقت با خدا، معنویت و محبوبیت، سبک زندگی قرآنی و دینی و نشاط معنوی، توکل و تعهد یا احترام به والدین، روزه اولی‌ها ، خوشبختی از نگاه دینی، صله رحم، اکرام ایتام، لطافت‌های زندگی امام کرامت امام حسن علیه السلام همراه مخاطبین خواهد بود.

برنامه جمع خوانی قرآن کریم از حسینیه ثارالله کرمان به صورت منظم و باشکوه از صداوسیمای مرکز کرمان به صورت زنده هر روز از ساعت ۱۶ به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود. امسال بازپخش جمع خوانی سال گذشته بعد از ویژه برنامه سحر پخش می‌شود.

دوسریال: سریال معارفی ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه به مدت ۴۵ دقیقه و سریال طنز ساعت ۱۹ به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه کرمان پخش می‌شود.دیگر برنامه‌های سیمای مرکز کرمان از جمله (ره عشق روزهای فرد ساعت ۱۲ به مدت ۴۵ دقیقه، سخنرانی مذهبی روزهای زوج ساعت ۱۲ به مدت ۴۵ دقیقه، شبهای کرمان ساعت ۲۱ به مدت ۴۵ دقیقه، زندگی زیباست ساعت ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه) به صورت ویژه به ماه مبارک رمضان می‌پردازد.

صدای مرکز کرمان نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه ای را تدارک دیده که از جمله آنها این برنامه‌ها می‌باشد: به خدا نزدیکتر" عنوان ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان است که هر سحرگاه از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه به مدت ۹۰ دقیقه به صورت زنده از رادیو کرمان پخش می‌شود. گفتار، کارشناسی، دعای روز و ترجمه، دعای سحر، اذان صبح، دعای فرج، نماز جماعت، تواشیح و احکام ماه مبارک، تلفن و پیامک از جمله بخش های این برنامه است.

"ضیافت" نیز عنوان ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی فاطمه قاسم پور است، با موضوعات؛ فرصت، ذکر، مدد از خدا، پند، امید، شفاعت، ترک گناه، حیا، ولایت، ترک امیال، کرامت، قناعت، دعا، احسان، یتیم نوازی، همنشینی با خوبان، پرهیز از معاصی، قدرشناسی، عفو، قدر، عدالت، راه و بیراه، توکل، وفای به عهد، بصیرت، و ... و آیتمهای گفتار مجری، کارشناسی، بسته ویژه افطار ، بسته اذان ، موسیقی، ادعیه، مناجات، تلفن و پیامک، نشانه، گزارش که در ماه مبارک قبل از نماز مغرب به مدت ۶۰ دقیقه هر روز از شبکه استانی صدای مرکز کرمان پخش می‌شود.

جزء خوانی قرآن کریم به صورت زنده هر عصر از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه به مدت یک ساعت و ترتیل قرآن نیز هر صبح از ساعت ۵ صبح از دیگر برنامه‌های صدای مرکز کرمان است. همچنین پخش زنده دعای ابوحمزه ثمالی هر سحر از ساعت ۲ بامداد و سخنرانی مذهبی در جدول برنامه‌های رادیو صدای کرمان قرار دارد.

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز کرمان در ماه مبارک رمضان گزارش های ویژه ای را پخش خواهد کرد. از جمله: تهیه گزارش از آغاز ماه مبارک رمضان، تهیه گزارش پیرامون فواید روزه داری و اکرام یتیمان، تهیه گزارش درباره کمکهای خیرین به بیماران بی بضاعت، تهیه گزارش درباره انفاق و دستگیری از مستمندان، تهیه گزارش پیرامون شخصیت حضرت علی(ع) و شهادت آن حضرت. گزارش روزانه از مساجد در ماه مبارک رمضان، جلسات جمع خوانی قرآن و مناسک مذهبی در روستاها، و ...

معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز کرمان هم با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان با مخاطبان خود همراه می‌شود و سعی در انتقال پیام های با محتوا و اثربخش دارد. تولید و انتشار پوستر ،موشن گرافیک،کلیپ تصویری،پادکست با موضوعات یک آیه ،حدیث نماز، مکارم الاخلاق ، اوقات شرعی ،مناسبتهای عمومی،احکام روزه ، حدیث سحر، فرازی از سخن،روزه وتندرستی،طب سنتی و روزه داری،حدیث انتظار،دل بی قرار و اسرار نماز، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز، و ...

امتیاز شما