امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

جدول پخش متنوع رادیو و تلویزیون صداوسیمای آذربایجان شرقی در عید نوروز

مشاهده ۳۳۱
۱۴۰۲/۱۲/۲۸- ۱۱:۴۰

همزمانی بهار رمضان و بهار طبیعت، هرکدام مناسبتی ویژه برای تولید و پخش برنامه‌ها در ایام نوروز محسوب می‌شوند. از همین رو رادیو و تلویزیون صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی ، امسال با تدارک ویژه برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان به استقبال سال جدید می‌روند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه سهند امسال با توجه به تداخل بهار قرآن و بهار طبیعت، پخش فیلم سینمایی از سینمای ایران و جهان، مجموعه‌های نمایشی، مستندها، پویانمایی‌ها، مسابقه‌ها، برنامه‌های معارفی ویژه ماه مبارک رمضان از جمله ویژه‌های سحر و افطار، ترتیل خوانی، مناجات خوانی و سخنرانی، محورهای اصلی تدارک سیما در نوروز ۱۴۰۳ است. ویژه برنامه شبانگاهی " ضیافت " یکی از ویژه برنامه‌هایی است که پخش آن از آخرین شنبه سال 1402 شروع شده و شبکه سهند با پخش آن از چهار روز مانده به عید به استقبال بهار می رود. ویژه برنامه " سال تحویل " هم از چند ساعت پیش از تحویل سال نو شروع می‌شود و با آیتم های شاد و رنگارنگی چون پخش دعای تحویل سال و پیام نوروزی مقام معظم رهبری ، پخش پیام نوروزی حضرت آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کلانشهر تبریز و همچنین پیام نوروزی مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی ، پخش سرودها و ترانه‌های بهارانه و .. از ساعت 3:30 صبح تا 7:30 صبح به روی آنتن می رود. علاوه بر این ، پخش برنامه صبحگاهی " چای نبات " ، برنامه کودک " ناز بالالار" ، " تبریزیم " ، پخش مستندها ، سریال ها و فیلم های سینمایی مختلف و .. در کنار ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان بخشی از تمهیدات سیمای سهند برای ایام عید نوروز می‌باشد.

در رادیو نیز ویژه برنامه نوروز گلی ویژه تحویل سال از ساعت 5:30 صبح تقدیم شنوندگان خواهد شد . ویژه برنامه یاز نفسی نیز از ساعت 9 الی 11 و عصرها ساعت 16 الی 18 به صورت زنده در کنداکتور پخش قرار خواهد گرفت . تهیه و پخش برنامه نغمه از ساعت 11 الی 12 هر روز از اول فروردین تا 13 فروردین ، برنامه لبخند ایرانی از صدای استانها از شبکه‌های استانی از ساعت 9 الی 11 ، نمایش رادیویی امیر تیمچه سی در 8 قسمت 30 دقیقه ای ، تامین و پخش برنامه نوروزنامه ، پخش برنامه ائل سازی ائل سوزو در 13 قسمت 25 دقیقه ای ، برنامه اینجا که آمده ای آذربایجان است در 5 قسمت 25 دقیقه ای، برنامه هفت سین ایرانی، برنامه تبریز بازاری در 5 قسمت 25 دقیقه ای، برنامه دیدنی‌های آذربایجان در 15 قسمت 5 دقیقه ای، ویژه برنامه میراث ماندگار در 4 قسمت 25 دقیقه ای، برنامه قند عسل در 20 برنامه 30 دقیقه ای، برنامه زعفرون در 20 برنامه 15 دقیقه ای بخشی دیگر از تمهیدات رادیو آذربایجان شرقی در این ایام خواهد بود. تولید و پخش ویژه برنامه استقبال از نوروز در 1 برنامه 60 دقیقه ای و تولید و پخش ویژه برنامه یاز سسی در 9 برنامه 60 دقیقه ای نیز از تمهیدات رادیو شهری مراغه در ایام نوروز می‌باشد .

رادیو برونمرزی آذری نیز با ویژه برنامه‌هایی به استقبال سال جدید خواهد رفت . یاز تحفه سی و باهار سلامی از ویژه برنامه‌های این رادیو است که با موضوع جنگ بهاری و پرداختن به آداب و رسوم مشترک نوروزی بین ایران و آذربایجان در کنداکتور برنامه‌های نوروزی برای شنوندگان آذری زبان در منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان به روی آنتن خواهند رفت.

پوشش اخبار مربوط به ایام نوروز در استان، پخش توصیه‌های ایمنی ، معرفی آثار دیدنی ، صنایع دستی و سوغاتی‌های استان ، تهیه و پخش سلسله گزارش هایی از فعالیت ها و اقدامات سازمانها و نهادهای فعال در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و ارسال گزارش های خبری و تولیدی به بخش های خبری شبکه‌های سراسری و ارتباط های زنده تصویری با شبکه‌های سراسری نیز از برنامه‌های مهم معاونت خبر در ایام نوروز خواهد بود. فضای مجازی معاونت خبر نیز به تناسب موضوع اقدام به انتشار پست های خبری در شبکه‌های اجتماعی و سایت خبرگزاری خواهد کرد.

معاونت فضای مجازی هم با تولید و نشر عکس نوشت و پوستر، موشن گرافیک، ویدئوگرافی ، کلیپ ، فتو و ویدئوکلیپ، ویدئو، ویدئوکامنت، انیمیشن ، اینفوگرافیک و پادکست ، با موضوعات دعای تحویل سال، گزیده‌هایی از پیام مقام معظم رهبری در آغاز سال و نامگذاری امسال، نو شدن سال ، معرفی برنامه‌های شبکه استانی صدا و سیما ، پخش تیزرها و آنونس برنامه‌ها و ... در صفحات اجتماعی ، مخاطبان خود را همراهی می‌کند.

امتیاز شما