امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

جلوه‌های شکوهمندانه «وعده صادق» در قاب تلویزیون

مشاهده ۱۳۲
۱۴۰۳/۰۱/۲۷- ۱۱:۱۲

بامداد یک‌شنبه پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، کدام ویژه‌برنامه‌ها با چه حال و هوایی روی آنتن رفتند؟

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از روزنامه خراسان، بامداد یک‌شنبه 26 فروردین‌ماه، تقریبا یک ساعت پس از آغاز حملات پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی انجام شد، شبکه‌های مختلف تلویزیون ویژه برنامه‌هایی را روانه آنتن کردند. بخش اصلی ویژه برنامه‌ها، تحلیل عملیات «وعده صادق» از ابعاد گوناگون بود. پخش نماهنگ‌هایی مرتبط با این اقدام و جنایات رژیم صهیونیستی، همچنین تصاویر موشک باران سرزمین‌های اشغالی و تجمع مردم در حمایت از اقدام ایران، بخش‌ مشترک ویژه برنامه‌‎ها بود. برنامه‌های شبانه تلویزیون تا صبح یک‌شنبه ادامه پیدا کردند. به همین بهانه، نگاهی داشتیم به حال و هوای ویژه برنامه‌های تلویزیون در شب عملیات «وعده صادق».

 ایران عزیز
ویژه برنامه «ایران عزیز» از ساعت 00:25 بامداد روی آنتن رفت و تا حدود هفت صبح ادامه داشت. با توجه به زمان طولانی برنامه، «ایران عزیز» با اجرای چند مجری مانند مجید یراق‌بافان، پژمان کریمی، محسن مقصودی و علیرضا زادبر پخش شد که به تناسب بخش‌های مختلف برنامه، در «ایران عزیز» حاضر می‌شدند. حضور مجریان متنوع جزو امتیازهای این برنامه بود. علیرضا زادبر که سابقه اجرای برنامه «جریان» را در شبکه یک دارد، با توجه به تسلطی که نسبت به موضوعات سیاسی داشت، در بخش مرور اخبار تحلیل‌هایی را درباره اخبار مربوط به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، زمان این اقدام و ابعاد آن، ارائه کرد.

زادبر همچنین گفت‌وگوی مفصلی با محمدعلی صمدی کارشناس و پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس داشت. «ایران عزیز» به صورت تلفنی میزبان چند تحلیلگر مسائل سیاسی، کارشناسان و استادان دانشگاه بود، به این واسطه موضوع حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی و تاثیر این اقدام از زاوایای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. ارتباط با خبرنگار صداوسیما در بیروت و گفت‌وگوی تلفنی با خانواده دانشمندان هسته‌ای شهید فخری‌زاده و شهید تهرانی‌مقدم، از دیگر بخش‌های این برنامه بود. تنوع و تعدد مهمانان و بررسی اقدام ایران از ابعاد مختلف جزو نقاط قوت «ایران عزیز» محسوب می‌شود.

 نوسان
شبکه دو پس از پخش مستند و نماهنگ‌هایی درباره رژیم صهیونیستی، تقریبا از ساعت دو نیمه شب برنامه «نوسان» را ویژه عملیات انتقام ایران از اسرائیل روی آنتن برد. این برنامه نیز مانند دیگر ویژه برنامه‌ها اخبار لحظه به لحظه را اعلام و واکنش‌های مقامات به این حمله را مرور می‌کرد. «نوسان» میزبان مهمانان و کارشناسان گوناگون نبود، اما به واسطه ارتباط تصویری با یک کارشناس در استودیو قم، اقدام ایران را تحلیل و بررسی کرد. در این بخش وحید خضاب کارشناس گروه‌های مقاومت منطقه، تحلیل‌هایی را ارائه کرد. ارتباط با خبرنگار حاضر در لبنان برای اعلام اخبار و اطلاعات نیز بخشی از این برنامه بود. «نوسان» نسبت به برنامه «ایران عزیز» در شبکه یک زمان کوتاه‌تری داشت و تنوع مهمانان آن نیز کمتر بود.

 سیاست خارجی
بامداد یک‌شنبه، ویژه برنامه «وعده صادق» و همچنین برنامه «سیاست خارجی» نیز با موضوع اقدام ایران علیه اسرائیل روانه آنتن شد. پخش «وعده صادق» از ساعت 00:20 بامداد آغاز شد، در این برنامه صرفا اخبار مربوط به حملات موشکی برنامه توسط مجری اعلام می‌شد، تصاویر موشک باران سرزمین‌های اشغالی و تجمع حمایتی مردم از اقدام ایران نمایش داده می‌شد. ویژه برنامه اصلی شبکه سه، «سیاست خارجی» بود که به تناسب رسالتش، در گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیلگران بین‌المللی، ابعاد حملات ایران به اسرائیل را بررسی کرد.

کارشناسان بین‌المللی درباره دفاع مشروع ایران، تاثیر این اقدام در امنیت منطقه و موضوعات مرتبط نظرات خود را مطرح کردند و «سیاست خارجی» نیز تحلیل کاملی از موضوع داشت. این ویژه برنامه اخبار و بازتاب حملات ایران به رژیم صهیونیستی را در رسانه‌های بین‌المللی رصد می‌کرد و از زاویه متفاوتی به موضوع پرداخت.

 به افق فلسطین
شبکه چهار نیز تقریبا ساعت دو بامداد ویژه‌ برنامه‌ای را روی آنتن برد. در این برنامه صرفا اخبار و واکنش‌های مردم توسط مجری آن مرور شد و تحلیل و واکاوی موضوع سهمی در آن نداشت. شبکه افق که ماه‌هاست هرشب ساعت 20 برنامه «به افق فلسطین» را با موضوع غزه روی آنتن دارد، حدود چهار ساعت پس از پایان این برنامه که شنبه‌شب روی آنتن رفته بود، ویژه برنامه «به افق فلسطین» را با محوریت پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل پخش کرد.

این برنامه نیز مانند «ایران عزیز» شبکه یک ابعاد مختلف اقدام ایران را بررسی کرد و به خوبی اخبار را پوشش داد. مرور و رصد اخبار، ارتباط با خبرنگار در بیروت از بخش‌های این برنامه بود. حسین حسینی مجری «به افق فلسطین» برای پوشش اخبار لحظه به لحظه تلاش می‌کرد اخبار رسمی و تاییدشده را اعلام کند. این برنامه نیز مانند «ایران عزیز» به صورت تلفنی و تصویری میزبان فرزندان شهدا مانند شهید زاهدی و شهید فخری‌زاده بود. «به افق فلسطین» در گفت‌وگو با تحلیلگران و کارشناسان سیاسی مختلف نیز، اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کرد و تحلیل کاملی از این موضوع داشت.

تصاویر

امتیاز شما