امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در سفر به استان ایلام
رئیس رسانه ملی در سفر به استان ایلام

ضرورت هم‌افزایی فعالان فرهنگی با برنامه‌سازان رسانه ملی/ صداوسیمای ایلام روایتگر پیشرفت‌ها

مشاهده ۳۰۱
۱۴۰۳/۰۲/۲۰- ۲۰:۲۴
تعداد بازدید:301

رئیس سازمان صداوسیما ضمن تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان نخبگان و فعالان فرهنگی با برنامه‌سازان رسانه ملی و استانی گفت: امروز همدلی و تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی با رسانه ملی برای تولید محتوای اثربخش در حوزه‌های فرهنگی، امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی که سفری یک روزه به استان ایلام در روز چهارشنبه، 19 اردیبهشت داشت، ابتدا با همراهی جمعی از مدیران ستادی و استانی به زیارت مزار شهدا در ایلام رفت، وی ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل، بر مزار شهیدان گرانقدر حاضر شد و باتشکر از مهمان‌نوازی مردم شهیدپرور ایلام گفت: همکاران ما در سازمان صداوسیما هم در تراز ملی و هم استانی وظیفه خود می‌دانند با توجه ویژه به سرفصل‌های سند تحول مبنی بر هویت‌محوری و عدالت‌گستری، به مردم خدمت کنند.
رئیس رسانه ملی یکی از مصادیق عدالت‌گستری را توجه به همه مناطق پرافتخار کشور دانست و گفت: نمایش توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پیگیری و حل مشکلات و مطالبات مردمی‌به‌عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی رسانه ملی دنبال می‌شود.

جبلی در ادامه به دیدار خانواده شهید رضایی‌نژاد، شهید هسته‌ای رفت و ضمن بیان اینکه او الگوی دانشمندان جوان و افتخار کشور در مسیر پیشرفت است گفت: این پیشرفت مدیون خون شهدا و شهدای هسته‌ای است.
وی افزود: اثرگذاری به‌تصویر کشیدن زندگی این شهید بزرگوار و چهره‌های شاخصی چون ایشان در قاب تلویزیون و سینما، بی‌نهایت است و باید تلاش کنیم با کمک مسئولان استانی، چهره‌های شاخص و رویدادهای مهم استان همچون بمباران زمین فوتبال چوار را در قالب‌های متنوع ازجمله مجموعه‌های نمایشی معرفی و ماندگار کنیم.

افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران

در جریان این سفر، مرحله اول قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز بین المللی مهران ، شامل استودیو ثابت صداوسیما افتتاح و عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح که شامل طراحی لوکیشن برای برنامه‌های زنده و اسکان کارکنان است آغاز شد.
با افتتاح و برقراری ظرفیت stm1 بر روی خط فیبر نوری، امکان ارسال هشت تصویر زنده به‌صورت همزمان از پایانه مرزی مهران  تا صداوسیمای مرکز برقرار و امکان استفاده از شبکه اینترنت، اینترانت و اف‌تی‌پی سازمان در پایانه مرزی مهران فراهم می‌شود.

رئیس رسانه ملی در این مراسم به زیبایی‌های حضور عاشقان اباعبدلله‌الحسین(ع)، در مرز مهران اشاره کرد که باید در قالب  قاب‌های زیبا و روایت‌های جذاب در سطح ملی و بین‌المللی منعکس شود.
وی خواستار مساعدت استاندار ایلام برای استقرار دستگاه اس ان جی در مرز مهران و در نتیجه پخش زنده راهپیمایی بزرگ اربعین شد.

برنامه سازان ایلامی روایتگر پیشرفت‌ها

ایشان در ادامه این سفر در نشست ویژه ستاد اربعین شرکت کرد و بابیان اینکه صداوسیمای ایلام ازجمله موفق‌ترین مراکز در پوشش مراسم ویژه اربعین به شمار می‌رود گفت: باتوجه به اینکه چندماه به ایام اربعین باقی مانده، یکی از اهداف مهم این سفر بازدید از زیرساخت‌های صداوسیمای ایلام برای پوشش سفر اربعین و دیدار نزدیک باهمکاران این استان بود.
وی به تردد زائران اربعین از مرز مهران در دهه اخیر اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های اربعین، امروز و در این دولت با چندین سال گذشته، قابل مقایسه نیست. بهره‌برداری از قرارگاه رسانه‌ای اربعین که با تلاش شبانه‌روزی دست‌اندکاران رسانه استانی مرکز ایلام صورت گرفت به امر تردد راحت زوار و انعکاس مطلوب حضور میلیونی زائران در مرز مهران کمک شایان توجهی خواهد کرد.


رئیس رسانه ملی در بازدید از سامانه گرمسیری در مسیر شهر مهران افزود: امروز کشور به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و رسانه ملی وظیفه دارد این تلاش‌ها را منعکس کند. از جمله این دستاوردها طرح سامانه بزرگ گرمسیری است. انعکاس این خدمات در تقویت روحیه خودباوری، انتقال فرهنگ کاروتلاش و امیدآفرینی درجامعه مفید است.

جبلی به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این استان و وجود هنرمندان و ادبای شناخته شده ایلام اشاره و بر ضرورت توجه بیشتر به مفاخر استانی در خلق تولیدات رسانه‌ای در گونه‌های مختلف تأکید کرد.
وی ادامه داد: با جدیت و همیت مدیرکل و دست‌اندکاران رسانه استانی ایلام، برنامه‌سازان این مرکز راویتگر پیشرفت‌ها و تعالی استان در زمینه‌های مختلف‌اند.
رئیس رسانه ملی خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه استانداری ایلام با صداوسیمای مرکز ایلام شد و گفت: تقویت صداوسیمای استان، موفقیت و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف را به همراه خواهد داشت.

توجه ویژه به تحول در رویکردها و سازوکارها

 جبلی در بخش دیگری از این سفر، نشستی با نخبگان، فعالان فرهنگی، نویسندگان و شاعران ایلامی داشت. وی با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی، تغییرات اساسی در ذائقه مخاطبان ایجاد شده است گفت: از دل همین تغییرات می‌توان فرصت های مهمی خلق کرد که نمونه آن افتادن پرده از چهره پلید رژیم صهیونیستی و همدلی همه مردم دنیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.


رئیس رسانه ملی عدالت‌گستری را از سرفصل های اصلی سند تحول رسانه ملی دانست و گفت: نمایش توانمندی و ظرفیت همه مناطق کشور اعم از شهری، روستایی و‌عشایری از آنتن رسانه ملی ضمن ایجاد امید و انگیزه برای اقشار مختلف مردم، انسجام و اتحاد ملی را تقویت خواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه در سند تحول رسانه ملی به دنبال تبدیل خط قرمزها به خط سبز هستیم گفت: با استفاده از نظرات متخصصان امر و ایجاد تحول در رویکردها و سازوکارها، خطوط قرمز را کمتر و خط سبزهای رسانه همچون استفاده از نخبگان تراز اول مراکز در قاب رسانه را بیشتر خواهیم کرد.
در این نشست فعالان فرهنگی استان نیز به طرح پیشنهادات، توصیه‌ها و پرسش‌های خود از رئیس رسانه ملی پرداختند.

افتتاح 40 طرح فنی و زیرساختی در صداوسیمای ایلام

قابل ذکر است در جریان این سفر 40 طرح فنی و زیرساختی مرکز ایلام بهره‌برداری شد که از جمله آنها می‌توان به HD سازی استودیو تولید سیما، HD سازی SNG، دیجیتال سازی ۱۰ ایستگاه تلویزیونی، ساخت ۷ ایستگاه جدید تلویزیونی در مله مازگ، کهره، قلاجه، دارتوت، چنار جعفری، لومار و بانقلا، بهربرداری از دو فرستنده ۱۰ کیلووات FM رادیواستانی و رادیو جوان در ایستگاه پر قدرت شهید تسلیمی دینار کوه، دکل ۳۶ متری و سیستم آنتن جدید ایستگاه کبیرکوه با پوشش بیش از ۸۰هزار نفر، بهره‌برداری از مرحله آوا قرارگاه رسانه‌ای اربعین و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم آن، ایجاد خط جدید فیبر نوری با ظرفیتی stm۱ برای ارسال تصاویر زنده اربعین از مرز بین المللی مهران اشاره کرد.

همچنین شش طرح سیگنال‌رسانی فیبر نوری استان نظیر طرح فیبر نوری از مصلی شهر ایلام و استانداری ایلام تا مرکز افتتاح شد که با بهره برداری از آن امکان پوشش زنده مراسم مذهبی و برنامه‌های مهم استان از مصلای شهر ایلام و استانداری ایلام با کیفیت بالا و از بستر فیبرنوری امکان پذیر خواهد شد. بهره‌برداری از تلفن جدید هزار شماره‌ای صداوسیمای استان ایلام و چندین طرح فنی دیگر نیز با حضور رئیس رسانه ملی به بهره‌برداری رسید.

امتیاز شما