امروز يك شنبه  ۲۶ آبان ۱۳۹۸

نسخه آزمایشی

حضور گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد رسانه ملی است

مشاهده ۶۹
۱۳۹۸/۰۷/۲۰- ۰۹:۰۶

حضور گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد رسانه ملی است

معاون امور استان‌های صد‌اوسیما گفت: فراهم ساختن زمینه‌های حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات مهمترین راهبرد صدا‌وسیماست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در پنجمین نشست رشد و تعالی مراکز استان‌های صدا‌وسیما، با اشاره به اولویت‌های مراکز در نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای راهپیمایی بزرگ اربعین، ایجاد شادی و نشاط در قاب تلویزیون و برنامه‌های رادیو بعد از محرم و صفر و اهتمام نسبت به مناسبت‌های پیش‌رو از جمله انتخابات اسفندماه، از جمله این اولویت‌ها هستند.
وی افزود: کنداکتور پخش در نیمه دوم سال باید تغییرات محسوسی داشته باشد، تولید، تامین و پخش در مراکز باید بسیج شوند و بهترین و جذاب‌ترین‌ها را روانه آنتن کنند.
معاون امور استان‌های صدا‌وسیما با بیان اینکه مدیران‌کل باید به طور ویژه برای تحقق این مهم وقت بگذارند، خاطرنشان کرد: مناسبت‌های مختلفی را پیش رو داریم از جمله 13 آبان، دهه فجر و یوم الله 22 بهمن و مناسبت‌هایی از این دست، که باید با برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه وارد کنداکتور شوند. همچنین لازم است شبکه‌های استانی به تبیین ویژگی‌های نامزدهای اصلح از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بپردازند.
دارابی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز 99 گفت: تعطیلات نوروز وقت بسیار مناسب برای گوش کردن رادیو و تماشای تلویزیون است، همه مراکز باید برنامه‌های خود را ارائه دهند و سیمای استان‌ها و رادیو هماهنگی لازم را انجام دهند.
وی افزود: موضوع رونق تولید باید دست برتر را در برنامه‌ها بگیرد و برای این منظور توجه به مواردی همچون معرفی کارآفرینان و مجاهدان عرصه اقتصادی یک وظیفه است.
معاون امور استان‌های صدا‌وسیما افزود: از جمله مأموریت‌های راهبردی مراکز، اهتمام نسبت به بیانه گام دوم است و برای این منظور ستاد آن باید منظم تشکیل شود، برنامه‌ها در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی تولید و پخش و گزارش آن مستمر ارسال شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل و فعالیت جدی شورای صیانت از زبان و ادب فارسی در مراکز خاطرنشان کرد: این کار خیلی مهم و از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است. در ستاد شورای آن تشکیل شده است؛ در مراکز این ستاد را تشکیل دهید و در طول سال باید این کار دنبال شود.
دارابی عنوان کرد: تولید مشترک مراکز مرزی با کشورهای همسایه و تولیدات مشترک استان‌های همجوار، هم‌اقلیم، هم‌زبان و دارای مشترکات فراوان برای جریان‌سازی و تاثیرگذاری برنامه‌ها به‌خصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست یک اصل است که این پروژه در سیمای استان‌ها و صدا نیاز به مدیریت ویژه‌ای دارد.
معاون امور استان‌های صدا‌وسیما تصریح کرد: زبان رسانه را باید متناسب با مخاطب تغییر دهید؛، زبان رادیو و تلویزیون متعلق به نسل جوان و جامعه است. تغییرات نسلی و مطالبات آنها را پیگیری کنید. جوانان، زنان، طبقه متوسط شهری، سه موتور محرکه تحولات اجتماعی هستند که برای این قشر باید برنامه‌سازی خلاقانه کنید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما