امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه نور مرجع اطلاع رسانی رسمی ویروس کرونا در قم

مشاهده ۸۶۶
۱۳۹۸/۱۲/۰۵- ۱۲:۵۴

اطلاع رسانی‌های رسمی و توصیه‌های بهداشتی برای مراقبت و پیشگیری از بیماری کرونا به صورت اختصاصی از شبکه نور و رادیو قم پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با بسیج نهادها و ارگان‌ها در استان قم برای مبارزه با کرونا‌ویروس، اطلاع‌رسانی‌های رسمی و توصیه‌های بهداشتی برای مراقبت و پیشگیری از بیماری کرونا به صورت اختصاصی از شبکه نور و رادیو قم پخش می‌شود.

در راستای این اطلاع‌رسانی‌ها دکتر پویا، رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در برنامه زنده «پلاک 16»، دکتر پرهام، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی قم در برنامه زنده «صبحانه» سیمای نور حضور پیدا کردند. دکتر قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز آخرین اخبار و توصیه‌های بیماری کرونا در شهر قم را در برنامه «گفت‌وگوی خبری» به صورت زنده به اطلاع مخاطبان شبکه نور رساند. همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی «بی‌تعارف» به سوالات مخاطبان درباره این بیماری و روند رسیدگی به بیماران پاسخ می‌دهد.

کارشناسان بهداشتی استان هر روز در برنامه‌های زنده سیمای نور حضور پیدا کرده و توصیه‌های مراقبتی و بهداشتی را اعلام می‌کنند و مجریان تمام برنامه‌های زنده در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم را اعلام می‌کنند.

پخش مکرر آخرین توصیه‌های بهداشتی فردی و اجتماعی، انیمشن‌ها و موشن‌گرافیها با موضوعات پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی و آموزش نکات بهداشتی از شبکه نور و اطلاع‌رسانی در این‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و راه‌اندازی صفحه ویژه کروناویروس در پایگاه اطلاع رسانی صدا‌وسیمای مرکز قم به نشانی http://qom.irib.ir/corona از دیگر اقدامات این مرکز در مواجهه به شیوع بیماری کرونا است.

رادیو قم نیز افزایش تعداد و سرعت اطلاع‌رسانی‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در قالب برنامه‌های خود به صورت اختصاصی با حضور کارشناسان وزارت بهداشت و پزشکان فوق تخصص بیماری‌های عفونی و طب سنتی به این موضوع می‌پردازد.

در برنامه‌های زنده «سلام زندگی»، «کاشانه»، «عصر بخیر قم» و در فواصل پخش نیز در قالب برنامه کوتاه پیام روز، هر یک ساعت آخرین توصیه‌های بهداشتی و آخرین خبرها درباره بیماری کرونا در قم اطلاع رسانی می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما