امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تحفه‌ای از شهر شاه چراغ برای میلاد اهل کرامت

مشاهده ۴۰۱
۱۳۹۸/۰۴/۱۶- ۰۹:۰۶

صداوسیمای فارس به مناسبت دهه کرامت ویژه برنامه‌های متنوع و خاصی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در طول ایام دهه کرامت برنامه‌های «کاشانه مهر»در 10 برنامه 75 دقیقه‎ای ، برنامه «صبح پارسی در 10 برنامه 60 دقیقه ای، ویژه برنامه «فارسی شو» با اجرای مشترک با مرکز خراسان رضوی و مرکزقم، در شب‌های اولذی القعده و یازدهم ذی القعده به مدت 480 دقیقه در سیمای مرکز فارس بخش‌های متنوعی را روی آنتن می‌برند.

10 ویژه برنامه تولیدی 20 دقیقه‎ای در حرم مطهر شاهچراغ با حضور مسئولان و کارشناسان مذهبی و ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری و استانی نیز قرار است در روز پنجم و ششم ذی القعده از تلویزیون مرکز فارس پخش شود.  1100 دقیقه  میان برنامه مستند و وله و حدود 300 دقیقه موسیقی و تصویر و کلیپ نیز چاشنی برنامه‌های این دهه خواهد شد. پخش سه فیلم سینمایی، هرکدام به مدت 90 دقیقه، برنامه «نگاه روز» در 3 قسمت 20 دقیقه‎ای با موضوع تبیین و تشریح برنامه‌های دهه کرامت ، برنامه «در شهر» و «گزارش روز» در طول دهه کرامت هر کدام جمعا 100 دقیقه از دیگر  برنامه‌های سیمای فارس در ایام دهه کرامت است.

صدای مرکز فارس نیز علاوه بر اینکه نمایش «]بهشت آبی» را در 30 قسمت درباره حضرت احمدبن موسی علیه السلام تولیدکرده، برنامه «امین ولایت» را در 120 دقیقه با بخش‎های کارشناس مذهبی، حضور شاعران آیینی، گزارش از زائران، سرودهای ویژه شاهچراغ، گفت‎وگو با خدام و اجرای مشترک با رادیو ایرانتدارک دیده است. همچنین در این ایام برنامه‌ای با محوریت موضوع سومین حرم و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی علیه السلام به مدت 90 دقیقه با اجرای مشترک  مراکز قم و مشهددر نظر گرفته شده است،  پخش گزارشی از حرم‎های اهل بیت(ع) به مدت 90 دقیقه در ایام دهه کرامت از دیگر برنامه‌های صدای مرکز فارس است که روی انتن می‌رود.

صدای مرکز فارس برنامه «گلدسته‌های آسمانی» را هم هر روز به مدت 30 دقیقه در روال پخش دارد که به معرفی حرم مطهر احمدبن موسی علیه السلام و حرم‎های شریف دیگر می‌پردازد. پخش برنامه‌های منتخب جشنواره نیز در جدول پخش دهه کرامت است.

مجله‌های رادیو  از برنامه‌های سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در قالب ارتباط تلفنی و گزارش با مسئولان و دست اندرکاران حرم اطلاع‌رسانی می‌کند. برنامه «گفت‎وگو» با حضور مسئولان جایگاه حضرت احمدبن موسی و برنامه‌های توسعه فرهنگی عمرانی حرم را به مدت 45 دقیقه و دیگر برنامه‌ها به اقتضای حال و هوای برنامه به مناسبت دهه کرامت می‌پردازند.

پوشش متناسب رویدادها در رادیو، تلویزیون و فضای مجازی و تدارک یک گزارش از واحد خبر از دیگر برنامه‌های مرکز در این ایام است.

تصاویر

امتیاز شما