امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش رسانه استانی در انعکاس فعالیت مساجد

مشاهده ۳۶۷
۱۳۹۸/۰۵/۰۸- ۱۲:۲۵

بیکی، رئیس کانون مساجد استان گلستان به همراه اعضای کانون مساجد با منتظر حجت، مدیرکل صدا‌وسیمای گلستان درخصوص راهکارهای رونق‌بخشی و جذب حداکثری مساجد گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز گلستان با اشاره به جایگاه مهم مسجد گفت: مساجد همواره به عنوان کانون و پایگاه مستحکم ترویج اسلام ناب محمدی است و در طول دوران انقلاب توانسته است نیروهای متدین، معتقد، فعال و عالم را پرورش دهد.

منتظر حجت با اشاره به جنگ نرمی‌ که در جریان است، افزود: برخی برای جوانان عزیزمان تورهایی پهن کرده‌اند تا آن‌ها را به انحرافات اخلاقی کشانده و برای مقاصد سوء، جذبشان کنند، در حالی که اگر جوانان را به سمت مسجد هدایت کنیم، انرژی جوان در مسیر صحیح صرف می‌شود. وی در پایان آمادگی کامل رسانه استانی را برای همکاری و حمایت رسانه‌ای از اقدامات مساجد استان اعلام و تصریح کرد:  تلاش ما در واحدهای مختلف خبر، صدا، سیما و فضای مجازی، ساخت برنامه‌های پرمحتوا و جذاب با هدف تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.

در این نشست رئیس کانون مساجد استان گفت: مساجد، کانون توحید و مهم‌ترین پایگاه برای تعلیم و تربیت، رسیدگی به امور اعتقادی و اخلاقی و انس جوانان با مسائل تربیتی است. بیکی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها وظایفی در قبال مساجد دارند؛ اگر همه نهادها سهم خود را ایفا کنند، مساجد پربارتری را خواهیم داشت و فضای تحولی مسجد از محدوده جغرافیایی مسجد نیز فراتر می‌رود. وی ضمن قدردانی از عملکرد رسانه استانی در تولید برنامه‌های مذهبی و فرهنگی به ویژه برای جوانان گفت: اصل رسالت و وظیفه ما تنها آبادی ظاهری مساجد نیست، بلکه آبادی معنوی را هم باید مدنظر قرار دهیم. همچنین باید با برپایی نمازهای جماعت باشکوه و برنامه‌های متنوع فرهنگی، در آبادانی مساجد تلاش کنیم. رئیس کانون مساجد استان در پایان خواستار انعکاس این فعالیت ها از رسانه استانی شد.



 

امتیاز شما