امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

#دوچرخه- بازبه جشنواره بین‎المللی فیلم کودک و نوجوان رفت

مشاهده ۴۳۲
۱۳۹۸/۰۵/۱۲- ۰۸:۰۷

فیلم بلند داستانی «#دوچرخه_باز» تولید صداوسیمای استان اصفهان به عنوان نماینده‌ این شهر به جشنواره بین‎المللی فیلم کودک‎ونوجوان راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این فیلم به تهیه‌کنندگی پیمان سبزه‌علی، کارگردانی مصطفی نظری‌زاده و همراهی تیمی جوان و حرفه‌ای از شهر اصفهان، روایتی از رابطه بین سه نسل از یک خانواده است که در مواجهه با یک مسئله‌ مشترک، واکنش‌های متفاوتی از خود بروز می‌دهند؛ اما خردورزی، همگرایی و برخورد خلاقانه‌ کودکان و نوجوانان است که روایت را پیش می‎برد و به سرانجام می‌رساند.

فیلم «هشتگ دوچرخه باز» محصول صداوسیمای مرکز اصفهان است که با مشارکت شهرداری اصفهان، تولید شده است.

این اثر یکی از معدود کارهای داستانی‎ است که در آن فضای مجازی به‎شکل کاملا مثبت، کاربردی و اثرگذار به نمایش درآمده و نقش جریان‌های شکل گرفته در بستر فضای مجازی را در داستانی برای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته است.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در این فیلم، میانگین سنی عوامل پشت دوربین در این پروژه است که عددی در حدود ۳۰ سال است و حضور جوان‌های خلاق و تحصیلکرده از شهر اصفهان در این اثر بسیار چشمگیر بوده است.

فیلم داستانی «#دوچرخه-باز» به نویسندگی علی خودسیانی، داستان پیرمرد تنهایی را روایت می‌کند که بعد از فوت همسرش هر کدام از فرزندانش به‎علت مشکلاتشان اصفهان را ترک کرده‎اند و تنها همدم و مونس حاجی بابا دوچرخه‎ای است که از زمان جوانی تا به امروز همراه اوست، اما یک روز در اثر سانحه‎ای حاجی بابا با دوچرخه‎اش نقش بر زمین می‌شود و در راه انتقال به بیمارستان دوچرخه به سرقت می‎رود و در ادامه داستان بازگشت فرزندان و نوه‌ها به اصفهان و تلاش آن‎ها برای یافتن دوچرخه‌ و مشکلاتی که بر سر راه آن‎ها قرار می‌گیرد به نمایش گذاشته می‌شود.

در این فیلم بازیگرانی همچون حسن اکلیلی، مهران‌هادی، شهره موسوی، صدف غرضی، رهام نصیری، فرزاد کریمی، آسنا کریمیان، امیرحسین کاظمی، مسعود زنجانی، الهام باقری، زهرا صالحی و... ایفای نقش می‌کنند.

سی‎ودومین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودکان و نوجوانان  از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ (هم‎زمان با عید سعید غدیر خم) در دو بخش «ملی» و «بین‌المللی» در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره آثار ارائه شده مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

 

تصاویر

امتیاز شما