امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس

مشاهده ۵۹۹
۱۳۹۸/۰۷/۰۱- ۱۳:۲۶

هم‎زمان با هفته دفاع مقدس، صداوسیمای خراسان رضوی با تولید و پخش برنامه‌های مختلفی، یاد و خاطره رشادت‎ها و ایثارگری‎های رزمندگان اسلام را در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی گرامی می‎دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «59-13» ویژه هفته دفاع مقدس در 7 قسمت از تولیدات ویژه سیمای خراسان رضوی است. این مستند به بیان خاطرات و شرایط ویژه جنگی و ابتکارات رزمندگان در موقعیت های مختلف می‌پردازد. مجموعه مستند «سیزده - پنجاه‎ونه» در 7 قسمت 40 دقیقه‎ای تولید شده است که در هر قسمت از آن، تاریخچه ابتدا تا انتهای دفاع مقدس، رسته‌های مختلف اعم از آموزش، تبلیغات، تخریب، بهداری، پشتیبانی در سپاه پاسداران و ارتش بررسی می‎شود. پژوهشگر، نویسنده و کارگردان این مستند محمدصادق رمضانی مقدم و تهیه‎کنندگان آن مجتبی احسانی و هاشم مسعودی هستند.

از دیگر برنامه‎های مناسبتی هفته دفاع مقدس «صبح خراسانی» است که به تهیه‎کنندگی محسن ناطقی، از دست‎اندرکاران نیروهای مسلح دعوت می‌کند تا با حضور در برنامه، درباره برنامه‌های ویژه این هفته صحبت کنند. در این برنامه زنده، تصاویر و میان برنامه‌ها و موسیقی‌های مناسب این ایام پخش می‌شود. این برنامه 6 قسمتی به مدت 25 دقیقه و جمعاً 150 دقیقه به این موضوع می‌پردازد.

برنامه «شب شرقی» به تهیه‎کنندگی محسن وکیلی و مجید جلیل‎زاده از دیگر برنامه‌های ویژه این هفته است. در این برنامه از میهمانان و خانواده‌های نیروهای مسلح ارتش و سپاه و همچنین از افراد نامی و از خانواده‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس فعال بوده‌اند، دعوت می‌شود تا درباره فعالیت‎های خویش گفت‌وگو کنند.

برنامه «اشاره» به تهیه‎کنندگی آرش رهبر هم از دیگر برنامه‌های سیمای خراسان رضوی است که با دعوت از سرداران و امیران و فرماندهان ارشد نامی ارتش و سپاه استان، به مدت  30 دقیقه به این موضوع می‌پردازد.

همچنین «در مسیر زندگی» برنامه دیگر سیمای خراسان رضوی به تهیه کنندگی مسعود قرایی و کارگردانی مصطفی رحمانی است که از خانواده‌های نظامی و انتظامی دعوت می‌کند تا درباره زندگی آنان و اتفاقات تلخ و شیرین گفت‎وگو کند. سه قسمت از این برنامه 45 دقیقه‎ای، به موضوع خانواده‌های نظامی می‌پردازد.

رژه ویژه نیروهای مسلح به تهیه‎کنندگی علی خیابانی و کارگردانی محمد کوهانی بااعزام واحد سیار و عوامل تولید به محل رژه نیروهای مسلح و ارسال تصاویر از نیروهای مسلح به صورت زنده و پخش آن از سیمای خراسان رضوی و همچنین مصاحبه با فرماندهان و فعالان فرهنگی و نظامی نیز از دیگر اقدامات این شبکه استانی است.

تأمین و پخش سیما نیز در کنار واحد تولید، آیتم‎های مختلفی از قبیل فیلم‎های سینمایی با موضوع دفاع مقدس، سرود، میان برنامه، زیرنویس و ... را برای این مناسبت آماده می‎کند تا در فواصل برنامه‌های مختلف پخش شود.

معاونت صدای مرکز خراسان با برنامه «حماسه و اقتدار» از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۱ به تهیه‎کنندگی محمدکمالی و گویندگی کیانوش بیاری، به‎صورت زنده رژه آغازین روز از هفته دفاع مقدس را پوشش می‎دهد. برنامه ترکیبی نمایشی «بالاخیابون پایین خیابون» نیز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ پخش می‎شود. این برنامه که شامل بخش‎هایی چون گزارش، نمایش، راه بندان، ساخت ایران، گشت و گذار و معرفی کتاب و کارشناس است با مسئولان ارتش و سپاه، گفت‎وگو می‎کند.

در سایر برنامه‌های همیشگی و مهم رادیو از قبیل صدای زائر، شباهنگام، دور تند، همکلاسی سلام، سرای زندگی، کرمانجی و دهکده نیز به فراخور موضوع به هفته دفاع مقدس می‌پردازیم. پخش رادیو نیز برنامه‌های متعددی را با موضوع دفاع مقدس تهیه کرده است که در این هفته پخش می‎شود.

تولید 5 کلیپ و 10 گیف باموضوع پاسخ به شبهات دفاع مقدس، 10 قطعه پوستر با موضوع اولین‌های دفاع مقدس و 15 عکس نوشت در خصوص بیانات امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب درباره دفاع مقدس و تولید 4 قسمت پادکست رادیو داستان با موضوع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، انتشار نماهنگ‎ها و سرودهای خاطره برانگیز دوران دفاع مقدس و معرفی تازه‌های سیما و صدا، از جمله برنامه‌های معاونت فضای مجازی مرکز است که تقدیم کاربران می‎شود.

معاونت خبر هم علاوه بر پوشش خبری رویدادها و برنامه‌های این هفته در مشهد و شهرستان‌ها و اطلاع‎رسانی برنامه‌های ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تهیه و پخش گزارش‎های خبری و گفت‎وگوهای ویژه خبری سعی می‎کند، یاد و نام ایثارگران و دلاورمردان سال‎های پرافتخار دفاع مقدس را به بهترین شکل ممکن گرامی‌ بدارد.

امتیاز شما