امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شادمانه‌های رادیو قم برای نوروز 99

مشاهده ۷۴۵
۱۳۹۸/۱۲/۲۰- ۱۵:۱۶

رادیو قم برنامه‌های متنوع و شادی برای پخش در ایام عید نوروز 99 تدارک دیده که تقدیم شنوندگان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،ویژه برنامه زنده «بوی بهار» همزمان با لحظات تحویل سال نو از ساعت 6  بامداد روز اول فروردین، حال و هوای حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و گلزارهای شهدا را به صورت زنده منعکس می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی طیبه رضوانی، گویندگی امیرحسین یاوری و ملیحه توکلی و گزارشگری شهاب‌الدین اشرفی، زهرا متقیان‌نژاد و مهدی توکلیان از صدای مرکز قم پخش می‌شود.

ویژه برنامه‌ نوروزی «صدای بهار» از 29 اسفند تا 15 فروردین ، به تهیه‌کنندگی مشترک طیبه رضوانی، حمید باقریان،  ناصر هاشمی و اجرای شاهین احمدیان، ملیحه توکلی و معصومه لطفی، ساعت 10 صبح تقدیم شنوندگان رادیو قم می‌شود. در این برنامه با موضوع «یک شروع خوب در سال نو» با حضور مهمانان و کارشناسان به هدف‌گذاری برای سال نو، مهرورزی به همنوعان، استفاده از تجربه سال گذشته، تلاش برای استفاده بیشتر از توانایی‌ها، تغییر و نوشدن، یادآوری خاطرات خوب و فراموش کردن خاطرات بد، هدیه کردن شادی و نشاط و گام‌های رو به جلو و برنامه‌ریزی برای پیشرفت پرداخته می‌شود.

ویژه برنامه«اینجا بهار است» نیز با موضوع چطور دوستی‌هایمان را در سال 99 گسترش دهیم، با حضور کارشناسان و میهمانان برنامه به آشتی کردن و فراموش کردن کدورت‌ها، گذشت عامل دوستی، راه و رسم رفاقت، صله رحم، دوری از تکبر، لذت از تحول و تغییر مثبت، خیرخواهی، صداقت، ترویج دورهمی‌های ساده و دوری از تجملات و راه انداختن کار دیگران خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه‌کنندگی مشترک سید‌محمد عظیمی، محمد باقری‌معین و سید‌محسن کاظمی و اجرای مریم احمدپور، امیرحسین یاوری و علیرضا بختیاری در ایام نوروز ساعت 17 از صدای مرکز قم پخش می‌شود.

در روزهای 25 تا 29 اسفند برنامه‌های رادیو قم با موضوعات نوروزی به پیشواز سال جدید می‌روند. برنامه صبحگاهی «سلام زندگی» با موضوعات اجتماعی مانند کارهای جامانده در سال 98 ، یک کار مهم برای سال جدید، رفع کدورت‌ها و آشتی و دوستی به روی آنتن می‌رود. برنامه عصرگاهی «عصر بخیر قم» نیز با مباحثی از جمله توجه به نیازمندان در آخر سال،‌ خرید نوروزی، رعایت بهداشت و مبارزه با کرونا در ایام عید به پیشواز نوروز می‌رود. همچنین در برنامه شبانگاهی« شب چراغ» بر موضوعاتی مانند تحول و جدید شدن و شعرهای نوروزی تاکید می‌شود.

در همین ایام برنامه‌های «فصل جوانی»، ‌«‌کاشانه»، «مردم و مسئولان»،«یه نفس تازه» و «پیام آشنا» با موضوعات خانه تکانی، رعایت نکات بهداشتی در ایام نوروز، تغذیه سالم و مراقبت از افراد پرخطر در برابر کرونا، ماندن در خانه و حفظ آرامش خانواده، حضور مسئولان ستاد مبارزه با کرونای استان و مسئولین بهداشت و درمان استان، آداب و تاریخچه و رسوم عید برای نوجوانان و اشعار و ترانه‌های بهاری به استقبال بهار می‌روند.

امتیاز شما