امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

سعدی‌خوانی استادان شعر و ادب در رادیو فرهنگ

مشاهده ۶۶۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۱- ۰۵:۰۷

برنامه «بهار را ورق بزن» اول اردیبهشت، در روز بزرگداشت شیخ اجل، سعدی‌خوانی استادان شعر و ادب فارسی و شخصیت‌های ادبی را پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه«بهار را ورق بزن» امشب سعدی‌خوانی‌های شخصیت‌های ادبی همچون ساعد باقری، علی اصغر دادبه، دکتر موسوی، هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شفیعی کدکنی و ...پخش می‌شود. همچنین در این برنامه «یک هفته با سعدی و سپهری» که  از 1 تا 8 اردیبهشت در فضای مجازی به اهتمام خانه کتاب برگزار می‌شود، پوشش خبری داده می‌شود. گفتنی است استادان، سعدی‌پژوهان و سپهری‌پژوهان با مقالات، یادداشت‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری و انتشار آن‌ها در سایت و کانال شهر کتاب و مرکز سعدی‌شناسی و دیگر پایگاه‌های فرهنگی، مخاطبان را در طول یک‌ هفته با آثار و اندیشه‌ها و زندگی این دو شاعر برجسته ادبیات کلاسیک و معاصر بیشتر آشنا می‌کنند.‌

پخش تصیف‌هایی بر اساس اشعار و غزلیات سعدی نیز از دیگر آیتم‌های برنامه «بهار را ورق بزن» است و در بخش تعاملی نیز شنوندگان می توانند درباره سعدی و سعدی خوانی نظرات خود را بیان کنند. در آیتم صدای ساز و سرود برنامه محمد علی بهمنی، شاعر و ترانه سرا معرفی می‌شود و همچنین در بخش صدای سینما، قسمت‌هایی از فیلم ماندگار «گاو» اثر داریوش مهرجویی را می‌شنویم.

برنامه «بهار را ورق بزن» ساعت 20 تا 22 هرشب، به تهیه کنندگی زهرا نصراللهی روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز و موج ای ام ردیف585 کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 

 

امتیاز شما