امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رمضان روی موج هامون

مشاهده ۷۹۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۴- ۱۱:۱۵

صداوسیمای سیستان‎وبلوچستان به‎مناسبت ماه بندگی خدا ویژه برنامه‎های متعددی را برای مخاطبان استانی خود تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اطلاعات برنامه‎های رمضانی این مرکز به شرح زیر اعلام شد:
معاونت سیما
«ماه نشان» در ماه مبارک رمضان عنوان ویژه برنامه ای است که در لحظه‌های ملکوتی اذان مغرب از شبکه استانی‌ هامون برای بینندگان پخش می‌شود. حضور کارشناسان مذهبی و دینی، تحلیل احکام و پاسخ به سوالات شرعی، بیان فضیلت‎های معنوی ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم افطاری دادن در مساجد و مکان‎های بر پایی سفره‌های افطار و .... از دیگر بخش‌های این برنامه است. که نجمه احسان‌اللهی تهیه‎کنندگی این برنامه را با اجرا و نویسندگی ابوذر طاهری بر عهده دارد. حضور خیران، خانواده کسانی که اهدای عضو داشته‌اند، فعالان قرآنی و خانواده‌های مدافع سلامت، امنیت و وطن در برنامه «ماه نشان» با هدف ایجاد لحظاتی معنوی و عرفانی برای روزه‌داران از اهداف این برنامه است. سعید گنجعلی گزارش و دستیاری تهیه این برنامه را با تصویربرداری امیر ملایی، محمد قهاری ، مسعو برخوردار ، محمود آتش روز بر عهده دارند.

برنامه «دعوت» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه استانی‌ هامون است که در لحظه‌های عرفانی سحر در ماه رمضان با روزه‎داران همراه می‎شود. تقویم روز، دعای روز، مباحث اخلاقی و دینی که در این بخش نماینده ولی فقیه حجت‌الاسلام‎والمسلمین محامی از بخش‎های این برنامه به شمار می‎آیند. طرح و بررسی مباحث اخلاقی و دینی کارشناسان اهل سنت، گزارش موضوعی از آداب و رسوم مردم سیستان و بلوچستان در سحرهای ماه مبارک رمضان، سحر خوانی، چاووشی خوانی، معرفی و گفت‌وگو با مشاغلی که با عنوان مدافعان سلامت یاد می‌شوند و در مقابله با ویروس کرونا به صورت آماده باش هستند مثل  (اورژانس، بیمارستان‌ها، آتش نشانی)، گفت‎وگو با خیران سلامت، گفت‌وگو با خانواده شهدا، معرفی کتاب، احکام، معرفی قاریان و حافظان قرآن از بخش‎های است که مخاطبان در این برنامه به نظاره می‎نشینند.
تهیه‌کنندگی برنامه «دعوت» با پویش «در خانه عبادت می‌کنیم» را طیبه پورملایی به کارگردانی فردین حکمتی و اجرای مجری کارشناس حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغری حسامیه بر عهده دارد.
سید محمد تقی سرحدی تصویربردار و نورپرداز و حسین عباس زاده صدابردار و محمد نصیری مونتور این ویژه برنامه خواهند بود و امین نجاری، کیوان کلانتری، امین ارجمند و رحمان قندی زاده دستیاران صدا و تصویر هستند.
معاونت صدا
«ماه میهمانی خدا» نام ویژه برنامه‌ای است که در ماه مبارک رمضان در لحظه‌های راز و نیاز افطار از شبکه استانی صدای مرکز سیستان‎وبلوچستان تهیه و پخش می‌شود.
در ماهی که بندگان به ضیافت الهی دعوت و میهمان خدا هستند و از فضیلت‌های معنوی این ماه بهره مند می‎شوند. شبکه استانی صدای مرکز سیستان‌وبلوچستان هم با برنامه رادیویی «ماه میهمانی خدا» با روزه‌داران همراه می‌‌شود. بخش بهداشت و سلامت با موضوع مقابله با ویروس کرونا، پخش دعاهای هر روز، مناجات ویژه رمضان، مباحث کارشناسان مذهبی در خصوص آداب روزه‌داری حکایت و نمایش و بخش تعامل با مخاطبان و... از جمله بخش‌هایی است که در این برنامه رادیویی می‎شنوید. این برنامه را حامد بیجاری با اجرای وحیده نوکندی و وحیده سلطانی نیا و آقایان میثم جهانتیغ ومیثم سیف‎الدین از ساعت 18 تا 20 بر عهده دارند.
حدیث آرزومندی در سحرگاه رادیو با پخش ویژه برنامه‌های عرفانی از جمله دعای سحر، اوقات شرعی، سخنرانی‌های مذهبی، سحرهای عرفانی را برای شنوندگان ایجاد می‌کند. فریباد دادی پور تهیه‌کنندگی این برنامه و سارا و ماشاءالله بیگی اجرای آن را بر عهده دارند.

تصاویر

امتیاز شما