امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمادگی اداره کل حج و زیارت و رسانه استانی گلستان برای موسم حج

مشاهده ۵۹۷
۱۳۹۹/۰۲/۱۷- ۱۰:۳۹

در دیدار مدیر حج و زیارت استان گلستان با مدیرکل صداوسیمای این استان، بر نقش اجتناب‌ناپذیر صداوسیما در گسترش فرهنگ حج و زیارت و همکاری بیشتر دو دستگاه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منتظر حجت مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان در این دیدار با اشاره به مراسم مقدس حج و ارزش‌های آن گفت: صداوسیما می‌تواند مخاطب را با فضای معنوی این فریضه  آشنا و بینشی عمیق به او بدهد.

وی افزود: ربرگزاری باشکوه  مراسم حج می‌تواند سبب عزت و سربلندی جامعه مسلمانان شود و رسانه ملی افزون بر اینکه زائر را آماده سفر می‌کند و او را مشتاق می‌سازد، کسانی را که مسافر سرزمین وحی نیستند، برای رفتن به مکه علاقه‌مند می‌کند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان، در این دیدار با اشاره به اینکه در صورت فروکش کردن بحران کرونا و عادی شدن شرایط اعزام‌های حجاج با تمهیدات بهداشتی انجام می‌شود گفت: برنامه‌ریزی‌های حج 99 مطابق زمان‌بندی قبلی در حال انجام و با توجه به اینکه برنامه‌های حج زمان بر است، کار به روال عادی انجام و تدارکات لازم صورت می‌گیرد تا وضعیت مشخص شود.

میرقاسم پور با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت بر پایه حفظ سلامت حجاج است گفت: در صورت برگزاری حج تمتع صداوسیما می‌تواند بحث آموزش حجاج را در برنامه‌های خود قرار دهد تا آموزش صورت گیرد.

‏او افزود: صداوسیما گلستان تاکنون برنامه‌های مذهبی را به خوبی پوشش داده و با تعاملات انجام شده به دنبال تولید برنامه فرهنگی بیشتر با این مرکز هستیم.

امتیاز شما