امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قاب صدا و سیمای گلستان

مشاهده ۵۶۴
۱۳۹۹/۰۶/۲۲- ۰۹:۴۶

صداوسیمای گلستان، ویژه برنامه‌ هایی را برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای گلستان ویژه برنامه «گرای چهل درجه» را در قالب مسابقه ای به صورت عملی و سوالات فرهنگی در رده سنی جوانان تولید کرده است و برای این هفته در 7 قسمت 45 دقیقه ای با نظارت فرماندهان 8 سال دفاع مقدس روی آنتن می‌ رود.
همچنین از دیگر برنامه‌های سیمای گلستان در این ایام ویژه برنامه می توان به برنامه «پلاک چهل» به مدت 30 دقیقه اشاره کرد. این برنامه گفت و گو محور با پرداختن به شعار سال و دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس، با حضور مسئولان استانی و فرماندهان و رزمندگان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس پخش می‌شود.
همچنین ویژه برنامه‌های «افلاکیان»، «یادواره شهدا»، «روز شمار شهدا» و «عقبه خاکریز» هم با مروری بر خاطرات روزهای شور و حماسه غیورمردان ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.
شبکه استانی صدای گلستان هم برای این هفته، دو ویژه برنامه «محرم در جبهه» و «پلاک 40» را  تدارک دیده است.
برنامه«محرم در جبهه» اتفاقات و حوادث در محرم آن سال ها را روایت می‌ کند و «پلاک 40» هم باهدف معرفی شهدا، رزمندگان و ایثارگران، بیان شعرا و نویسندگان دفاع مقدس روی آنتن می رود.
همچنین از دیگر برنامه‌های رادیو گلستان در این ایام «نمایش هفته»، «یک جرعه عاشقی»، «مرواریدهای بهشت»، مستند «داستان زندگی» در 7 قسمت 30 دقیقه ای است که به داستان جانبازان و آزادگان آن سال ها خواهد پرداخت و «روایت ناتمام» هم ضمن گفت و گو با خانواده شهدا  به معرفی شهیدان دفاع مقدس می‌پردازد.
رادیو ترکمنی برون مرزی با ویژه برنامه «سایرایاراولکام» به صورت زنده در 6 قسمت از ساعت 16 به مدت 60 دقیقه با آیتم هایی از جمله گفتار، کلام رهبری، گزارش مردمی و ... روی آنتن می رود.
از دیگر برنامه‌های رادیو ترکمنی برون مرزی «خانه و خانواده» است که با موضوع خانواده و دفاع مقدس پخش می‌شود.
همچنین برنامه‌های «جهان سیاست»، «در محضر آفتاب»، «گوهر جوانی» و  «داستان شب» هم در 7 برنامه 30 دقیقه ای در این ایام روی آنتن می‌ رود.
معاونت خبر گلستان نیز با 7 گزارش تولیدی و 12 گزارش خبری و 1 مستند خبری در رادیو و تلویزیون و بارگذاری در صفحه خبرگزاری استانی و 2 گفت و گوی ویژه خبری به مدت 25 دقیقه در هفته دفاع مقدس همراه مردم گلستان خواهد بود.
معاونت فضای مجازی مرکز نیز در این ایام، مطالب متنوع با موضوع دفاع مقدس را برای بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی تهیه و تولید کرده است. 7 موشن گرافیک، 15 پوستر، 5 اینفوگرافی، 4 نماهنگ، مستندی از جانباز 8 سال دفاع مقدس، مسابقه پویش یادگارهای دفاع مقدس، فیلم کوتاه «با تو نمانده بودم» و نشر بسته‌های ویژه فضای مجازی از برنامه‌ های سیما و صدا از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام به شمار می آیند.




امتیاز شما