امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

از بررسی وضعیت شبکه ملی اطلاعات تا یادی از استاد زرین کوب در رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۰۸۷
۱۳۹۹/۰۶/۲۴- ۱۰:۵۰

رادیو فرهنگ 24 شهریور در برنامه های«نقد امروز»، «با کاروان شعر و موسیقی»، «در قلمرو فرهنگ»، «پرونده» و ... به سراغ مباحث مختلف می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه«نقد امروز» مهندس مومن نسب، عضو شورای عالی فضای مجازی، دکتر معصومه نصیری، عضو انجمن سواد رسانه ایران و  دکتر تقی پور انوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،  وضعیت شبکه ملی اطلاعات را بررسی می‌کنند. شنوندگان می توانند این برنامه کاری از گروه فرهنگ و جامعه شبکه رادیویی فرهنگ، را ساعت ۱۰:۳۰ بشنوند. برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» نیز  قطعه «رَستم از این نفس و هوا» با ترانه سرایی مولانا جلال الدین محمد بلخی را بررسی می‌ کند که با صدای علی خدایی ساخته شده است. این برنامه به تهیه کنندگی یلدا احتشامی ساعت 12:10 روی آنتن می رود. برنامه«در قلمرو فرهنگ» نیز به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت 12:30، به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) به سراغ موضوع صحیفه سجادیه می رود.

در برنامه«پرونده»، به مباحث حضانت فرزندان دختر و پسر، اصلاحی جدید بر این قانون، سن حضانت و رشد فرزندان و حضانت قیم و سلب حضانت می‌پردازد. در این برنامه دکتر سیده سارا عیوض نژاد، وکیل پایه یک دادگستری و خانواده درخصوص موضوع برنامه گفت و گو می‌کند. همچنین در برنامه ضمن توضیحات کارشناس برنامه در حوزه موضوعات مطرح شده، به بازبینی تعدادی پرونده حقوقی هم پرداخته می‌شود. برنامه«پرونده» به تهیه کنندگی رویا ولی زاده ، 24 شهریور ساعت 12:40 به سمع مخاطبان رادیو فرهنگ می رسد. نگاهی تاریخی و فرهنگی به  جنگ ایران و عراق و بررسی اتفاقات دوران دفاع مقدس، موضوع برنامه «سنگر به سنگر» است که ساعت 15:15  تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌ شود.

در ویژه برنامه«خطابه دریا» به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، کارشناسان خطبه‌ های امام سجاد(ع) در خصوص یزید را واکاوی می‌کنند. این برنامه کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن می رود. همچنین دکتر آرمان زرگران، استادیار دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو آکادمی جهانی تاریخ داروسازی، در برنامه امروز «شفاخانه»ساعت 16، مطالبی را درباره خواص گیاهان دارویی برای پیشگیری از کلسترول خون بیان می‌ کند. برنامه «شفاخانه» با موضوع بازشناسی ظرفیت‌ ها و میزان کارآمدی طب سنتی در پیش‌ گیری بیماری‌ ها، به بررسی خواص داروهای گیاهی و میوه‌ ها می‌ پردازد.

برنامه «وقتی خیال در می زند» به تهیه کنندگی الهه بیات، با نویسندگان، ادیبان و هنرمندان درباره آثار و اندیشه‌ هایشان گفت و گو می‌ کند. فاطمه داوودیان، کارشناس مجری در برنامه این هفته ساعت 16:30، میزبان محمدرضا دوست محمدی، کاریکاتوریست می‌شود. دکتر محمدجواد گودینی، نویسنده کتاب«زندگی سیاسی دعبل خزاعی» 24 شهریور ساعت 17، میهمان برنامه مجله ادبی«ققنوس» است. در ادامه این برنامه، حجت الاسلام عبدالله حسینی، دبیر جایزه بزرگ شعر سال، درباره این جایزه و چگونگی برگزاری آن مطالبی را بیان می‌ کند. همچنین برنامه «ققنوس» امروز در سالروز درگذشت استاد عبدالحسین زرین کوب، یاد وی را گرامی می دارد.

بررسی مفهوم تنهایی در دنیای مدرن، نیز موضوع بحث امشب دکتر یاسر هدایتی، مجری کارشناس با دکتر امیرعباس علیزمانی، استاد فلسفه دانشگاه تهران در برنامه «در جستجوی معنا» است. این برنامه رادیویی کاری از گروه جامعه رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی محمدرضا حاج‌ حیدری، دوشنبه‌ ها ساعت ۲۱ با شما همراه می‌شود.

 

 

امتیاز شما