امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

قصه شهید ارمنی زاهدان سوژه مستند رسانه استانی

مشاهده ۷۳۰
۱۳۹۹/۰۷/۱۳- ۰۹:۴۸

صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان با همراهی بسیج رسانه ساخت مستند «هراچ» را کلید زد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هراچ هاکوپیان بیستم فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۹ در منطقه عملیاتی باباهادی در شمال قصر شیرین به شهادت رسید. گروه‌های تفحص در سال ۹۱ پیکر مطهر شهید هاکوپیان را شناسایی کردند و پیکر این شهید در سال ۹۲ همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد زاهدان آرام گرفت.
هویت پیکر این شهید هفت سال پس از تدفین در دانشگاه آزاد زاهدان از طریق آزمایش دی ان‌ ای شناسایی شد. فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به همراه اسقف اعظم سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با حضور در منزل شهید جاوید الاثر هاکوپیان خبر پایان انتظار ۳۳ ساله را به خانواده اش اعلام کردند. این مستند قصه گمنامی‌ شهیدی که پس از هفت سال صاحب نام شد را به تصویر می‌ کشد، مسیر انتقال پیکر شهید هراچ هاکوپیان از شهدای ارامنه از زاهدان به اصفهان و استقبال خانواده و مردم ارامنه از پیکر پاک شهید، خاکسپاری و پایان انتظار ۳۳ ساله پدر و مادر شهید هراچ ، گفت و گو با اعضای خانواده و مصاحبه با پیشوایان مذهبی و نماینده ارامنه اصفهان از موضوعاتی است که در این مستند خواهید دید.
علی کردستانی تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را با تصویربرداری محمود عماد و دستیاری صدا و نور کیوان کلانتری بر عهده داشته است.

تصاویر

امتیاز شما