امروز سه شنبه  ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

نسخه آزمایشی

کتاب «خبرنگاری بحران» در انتشارات سروش منتشر شد

مشاهده ۱۴۴
۱۳۹۹/۱۱/۰۶- ۱۳:۲۵
انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «خبرنگاری بحران» تألیف حسن قربانی را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رسانه‌ها، همان‌طور که بحران‌زدایی می‌کنند، قادرند در جریان بحران‌زدایی نیز نقشی بر عهده بگیرند، در این کتاب تلاش شده است به بخش نخست، یعنی بحران‌زدایی و نقش رسانه و خبرنگاران اشاره شود. سپس با داشتن نگاهی اجمالی به موضوع و مفهوم بحران و تشریح ابعاد مختلف آن، به جایگاه، وظایف و نقش خبرنگاران در روند شناسایی، مقابله و کنترل بحران و شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی بحران می‌پردازیم. به زبانی ساده‌تر، می‌خواهیم دربارۀ خبرنگاری در محیط بحرانی سخن بگوییم تا بتوانیم راهکارهای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای یک خبرنگار را در بحران معرفی و تبیین کنیم.

کتاب «خبرنگاری بحران» در چهار فصل تدوین شده است و در هر فصل به جنبه‌هایی خاص از بحران می‌پردازد. در فصل نخست این کتاب که با عنوان «بحران و ویژگی‌های آن» نگارش شده، نویسنده تلاش می‌کند مخاطب را با بحران و جنبه‌های گوناگون آن آشنا کند. تعاریف بحران و انواع آن به‌عنوان حلقة نخست فعالیت خبرنگاران بحران موردتوجه قرار گرفته و توضیحاتی در این‌خصوص ارائه شده است. موضوعات بحران و مراحل مختلف آن، بحثی است که در این فصل خواننده با آن آشنا خواهد شد.

تشریح «وظایف خبرنگاران» به‌طور عام و رسانه‌ها از اهدافی است که در فصل دو به آن پرداخته می‌شود. در این فصل خبرنگاران و اصحاب رسانه با منابع خبر در بحران، مهارت‌های خبرنگاری در محیط بحران  و شیوه‌های تولید اقلام رسانه‌ای ازجمله خبر، گزارش، مصاحبه، فیلم مستند، عکس و ... آشنا خواهند شد.

«اخلاق حرفه‌ای در بحران» از مواردی است که همیشه خبرنگاران بحران را دچار چالش کرده است. در فصل سه این کتاب با تشریح اخلاق خبرنگاری در بحران، بایدها و نبایدهای این ‌شکل از خبرنگاری بررسی می‌شود. آشنایی با قوانین، مقررات و الزامات قانونی و شرعی از دیگر مواردی است که کتاب خبرنگاری بحران به آن پرداخته است. در فصل سه خبرنگاران با سازمان‌های مرتبط با بحران و وظایف آن‌ها نیز آشنا خواهند شد.

فصل چهارم کتاب باعنوان «ایران؛ بحران‌های گذشته، حال و آینده» برخی وقایع و بحران‌های عینی دهه‌ها و سال‌های دور، معاصر و آینده را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. مؤلف تلاش می‌کند با بررسی برخی بحران‌های طبیعی، اجتماعی و سیاسی که طی سال‌های اخیر ایران را تحت‌تأثیر قرار داده،  به‌طور عملی خبرنگاران را در جریان مشکلات، کاستی‌ها، راهکارها، تجربه‌ها و برنامه‌ها و نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در برخورد با  بحران قرار دهد.

چاپ نخست این اثر در 236 صفحۀ وزیری، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 45.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما