امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگداشت سالگرد قیام مردم ایران در قم

مشاهده ۱۵۱
۱۳۹۹/۱۱/۰۸- ۱۰:۴۷

ویژه برنامه ‌های صدا و سیمای مرکز قم به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،همزمان با چهل ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر مرکز قم برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

برنامه زنده «جلوه خورشید»  از ۱۱ بهمن به مدت ۱۳ شب با تهیه کنندگی جواد سعادتمند از خانه تاریخی امام خمینی قدس سره در قم تقدیم بینندگان شبکه استانی نور خواهد شد. در این برنامه با دعوت از یاران انقلابی امام خمینی رحمت الله علیه و مسئولین استانی به مرور تاریخ انقلاب مردم قم به عنوان آغاز کننده نهضت اسلامی‌پرداخته می‌شود.

پخش مجموعه پویانمایی «بچه‌های خیابان انقلاب» از تولیدات تحسین شده واحد پویانمایی شبکه نور، پخش مجموعه تلویزیونی «جلال»، پخش مجموعه مستند «خاطرات انقلاب» و «راه من» و پخش روزانه فیلم‌های سینمایی مرتبط با انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر از دیگر برنامه‌های ویژه سیمای نور برای مخاطبان است.

«همیشه سربلند» عنوان ویژه برنامه زنده رادیوقم است که به تهیه کنندگی محمد باقری معین از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۶:۱۵ تقدیم شنوندگان صدای مرکز قم می‌شود. در این برنامه با حضور کارشناسان ضمن آشناسازی نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی و تبیین اثرات آن در حوزه‌های مختلف فکری، هنری، سیاسی و فرهنگی جامعه به صورت ویژه به منشور گام دوم انقلاب اسلامی‌پرداخته می‌شود

 برنامه «من ایرانی‌ام» که به صورت زنده از همه شبکه‌های رادیویی استانی پخش می‌شود؛ یکشنبه ۱۲ بهمن از ساعت ۲۰ به تهیه کنندگی طیبه رضوانی به میزبانی قم اجرا می‌شود.

برنامه «پلاک چهل» نیز در ۱۶ بهمن از ساعت ۲۳ به میزبانی رادیو قم و به تهیه کنندگی سید محمد عظیمی از شبکه‌های رادیویی استانی پخش می‌شود.

در روز ۲۲ بهمن نیز ویژه برنامه زنده «پا به پای انقلاب» به تهیه کنندگی محمد باقری معین و سید محمد عظیمی در دو بخش صبح و عصر انعکاس دهنده جشن‌ها و کاروان‌های شادی و راهپیمایی خودرویی مردم غیور قم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

ویژه برنامه «فجر انقلاب» به تهیه کنندگی حمید باقریان نیز در ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۱۰ انعکاس دهنده آغاز جشن‌های چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی در قم است.

نمایش بلند رادیویی «طلوع جاویدان» در ۱۴ قسمت، برنامه‌های ترکیبی «حدیث بیداری» و «فجر جاودان»، برنامه کوتاه «صف اول» در ۱۰ قسمت، برنامه ہای «حدیث ولایت» و «بر بال سخن»‌و پخش ۶ آنونس ویژه دهه فجر و ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده رادیو قم برای مخاطبانش است.

معاونت خبر مرکز قم نیز ۹ گزارش مستند خبری و یک مجموعه مستند خبری برای دهه فجر ۹۹ تدارک دیده است. شیما کرمیانی با مجموعه مستند گزارشی «با انقلابیون» با چهره‌های برتر انقلابی قم گفتگویی صریح و بی پرده دارد. این مجموعه در ۸ قسمت تقدیم مخاطبان سیمای نور و شبکه‌های سراسری می‌شود.

«شهید انقلاب»، «کوچه‌‌های انقلاب» «سرودهای انقلابی»، «با تاریخ نگار انقلاب»، «مدرسه فیض»، «عکاس انقلاب»، «ورزش قم بعد از انقلاب»، آذین بندی شهر قم برای جشن انقلاب و معرفی یک روستای نمونه استان قم از جمله عناوین و موضوعات مستندهای خبری مرکز قم هستند که در ایام دهه فجر تقدیم مخاطبان می‌شود.

انتشار سه قسمت از استندآپ «آقای نامزد» با موضوع هجو خاندان پهلوی، تولید و انتشار کلیپ دستاوردهای انقلاب اسلامی در قم، انتشار اینفوگرافی مقایسه انقلاب ایران با انقلاب‌های دنیا، تولیدات ویدئویی  ویژه گام دوم انقلاب، انتشار ویدئوکست‌های «جوانها بدانند» با محوریت سخنان رهبرمعظم انقلاب در رابطه با حقایق دوران ستمشاهی برای جوانان و انتشار کاریکاتورهایی با موضوع خاندان پهلوی از فعالیت‌های ویژه معاونت فضای مجازی مرکز قم در ایام دهه فجر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

امتیاز شما