امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک رادیو جوان در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

مشاهده ۳۴۳
۱۳۹۹/۱۱/۰۸- ۲۲:۰۱

رادیو جوان ویژه‌ برنامه‌ های متنوعی را برای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده که به سمع مخاطبان می رسد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا مقصودی، مدیر رادیو جوان گفت: امیدسازی ماموریت اصلی شبکه رادیویی جوان در برنامه‌هاست. کشور اکنون در شرایط خاصی است و رادیو جوان وظیفه دارد روحیه امید، نشاط و شادابی را در میان مخاطبان منتشر کند. شبکه جوان قرار است برای گروه‌های سنی بین ۱۵ تا ۴۰ سال برنامه سازی کند و این موضوع کار را برای ما دشوار می‌ کند، به ویژه با توجه به شبکه‌ ها و رسانه‌ های اجتماعی که در جامعه فعال هستند. مدیر رادیو جوان تصریح کرد: همچنین هویت بخشی به جوانان از دیگر وظایف ماست، یعنی یک جوان حس کند که به این آب و خاک تعلق دارد. توجه به ظرفیت های جوانان جزء دیگر سیاست هایی است که دنبال می‌ کنیم و این سیاست ها در برنامه سازی لحاظ می‌شود.

مقصودی درباره برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: به دنبال این نیستیم که کنداکتور رادیو جوان را به شکل شعاری به سمت رویدادها و مناسبت ها پیش ببریم، بلکه برنامه‌ها باید ارزش افزوده داشته باشد. وی با اشاره به کاروان رادیو جوان که پیش از این در محرم و صفر هم راه اندازی شده بود، گفت: ما توانستیم ۱۳ برنامه را با استودیوی متحرک اجرا و تولید کنیم که کیفیت مطلوبی هم داشت و مردمی‌ که در خیابان عبور و مرور داشتند، کاروان رادیو جوان را هم همراهی می‌کردند. همین اتفاق قرار است در ایام فجر با عنوان برنامه «میدان آزادی» از ساعت 10 تا 11 ادامه پیدا کند.

مدیر رادیو جوان در توضیح بیشتر این برنامه عنوان کرد: مردم خاطراتی دارند که در مسیر خیابان‌های منتهی به میدان آزادی و در جریان انقلاب رخ داده است و نگاهمان این است که خاطرات را زنده کنیم. در این برنامه به دنبال حرف های شعاری نیستیم و از اهداف برنامه«میدان آزادی» این است که مردم را با رادیو آشنا کنیم و نشان دهیم یک استودیوی رادیویی چه کاری انجام می دهد، چگونه انتقال صدا و پاسکاری‌ها انجام می‌ شود. همچنین با این کاروان به مکان‌هایی که مردم از انقلاب خاطره دارند می رویم. 

مقصودی با اشاره به دیگر برنامه ویژه دهه فجر رادیو جوان عنوان کرد: برنامه «رادیکال» به صورت زنده به داستان‌های افراطی گروهک ها و جریان‌هایی می‌پردازد که در متن انقلاب اسلامی حضور داشتند که هر شب ساعت ۲۲ تا ۲۳ پخش می‌ شود.

وی به بازگشت برنامه«کافه رادیو» اشاره و عنوان کرد: مهران دوستی خاطرات بسیاری را به جا گذاشت و برنامه«کافه رادیو» از او به یادگار ماندگار مانده است. ما این برنامه را به رادیو برگرداندیم که با اجرای علیرضا کنگرلو، هر روز از ۳ تا ۳:۴۵ به جشنواره فیلم فجر و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری می‌ پردازد. مدیر رادیو جوان به برنامه تعاملی «فوق العاده» و مسابقه «بازی باز» اشاره و بیان کرد: «جوان شهر» هم از دیگر برنامه‌های رادیو جوان است که محمد دلاوری اجرا می‌کند. این برنامه نسبت انقلاب را با شعارهای انقلاب مثل آزادی، عدالت اجتماعی و... پیگیری می‌ کند. مدیر رادیو جوان توضیح داد: برنامه «رادیوم» نیز با اجرای سیاوش صفاریان پور، در ایام دهه فجر هر روز، به دستاوردهای حوزه فضایی و هسته ای می‌ پردازد.

امتیاز شما