امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«سرزمین اکو» و «سرزمین نوروز» هدیه نورزوی رادیو فرهنگ به فارسی زبانان

مشاهده ۲۰۸
۱۳۹۹/۱۲/۰۳- ۱۰:۵۰

در دیدار مدیر رادیو فرهنگ با رئیس مؤسسه اکو، بر همکاری برای تولید برنامه‌ های« سرزمین اکو» و «سرزمین نوروز» تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر رادیو فرهنگ در دیدار با رئیس موسسه اکو، ضمن بررسی زمینه‌های فراوان همکاری میان این شبکه رادیویی با مؤسسۀ فرهنگی اکو، پیشنهادهایی را به رئیس این مؤسسه ارائه کرد و خواستار مشارکت مؤسسه در برنامه سازی در خصوص معرفی آیین‌ها مشترک شد.
علیرضا حبیبی در این نشست پیشنهاد تولید برنامه ای با نام «سرزمین اکو» را مطرح کرد که اخبار ۱۰ کشور عضو اکو، که دارای فرهنگ مشترک و فارسی زبان هستند، را منعکس کند.

وی افزود: برنامه«سرزمین نوروز» هم می تواند آیین‌های نوروزی مشترک بین کشورهای اکو را معرفی  کند.
مدیر رادیو فرهنگ همچنین پیشنهاد تولید و پخش مجله ای شنیداری برای معرفی آیین کشورها، با حضور سفیران و رایزنان فرهنگی کشورهای عضو اکو و استادان فرهنگی را مطرح کرد تا هرهفته شنوندگان با دشته‌های مشترک کشورها آشنا شوند که با استقبال رئیس موسسه اکو مواجه شد.
در ادامه رئیس مؤسسۀ فرهنگی اکو، با اشاره به جایگاه ممتاز رادیو فرهنگ در میان کشورهای عضو اکو، خواستار همکاری گسترده و سازنده با این رسانه شد و گفت: رادیو فرهنگ رسانه ای ارزشمند است که فرای مرزهای جغرافیایی از سوی فارسی زبانان شنیده شده و محبوبیت دارد، امیدوارم همکاری‌ها گسترده تر و عمیق تر شود.
سروربختی به اهداف مشترک اکو و رادیو فرهنگ اشاره کرد و گفت: تشویق و ترویج همکاری‌های نزدیک تر میان مردم منطقه بطور کلی و میان رسانه‌های گروهی، اندیشمندان و هنرمندان بطور خاص، انجام پژوهش هایی در زمینه میراث فرهنگی مشترک کشورهای منطقه، معرفی آن به مردم و معرفی آثار برگزیده نویسندگان برجسته معاصر، از جمله مهمترین اهداف مؤسسه فرهنگی اکو است که با همکاری رادیو فرهنگ، بخشی از آن محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: مؤسسۀ فرهنگی اکو یک نهاد بین‌المللی است که با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و ادبی میان کشورهای عضو با دیگر کشورها تأسیس شده است و ما آمادگی داریم برای اطلاع رسانی برنامه‌هایمان و برنامه ریزی و پیاده سازی برنامه مشترک درخصوص معرفی فرهنگ و آیین‌های کشورهای عضو اکو با رادیو فرهنگ همراه شویم.
گفتنی است سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO) ، یک سازمان منطقه ای است که در سال ۱۹۸۵ توسط ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد، در حال حاضر پیمان اکو با عضویت ۱۰ کشور شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، و پاکستان به کار خود ادامه می دهد.

امتیاز شما