امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پدرانه‌ های رادیو فرهنگ در میلاد امیرالمومنین علی(ع)

مشاهده ۲۶۱
۱۳۹۹/۱۲/۰۶- ۱۳:۱۱

رادیو فرهنگ با هشت عنوان برنامه در ساختارهای مختلف و متنوع، ویژه عید بزرگ 13 رجب، ولادت امام علی(ع) و روز پد را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند گزارشی«من و بابام» به تهیه‌کنندگی و گزارشگری سمیه نجفی، سراغ پدرها و فرزندهایشان می‌رود تا پای صحبت بچه‌های دیروز که پدرهای امروز هستند، بنشیند. این مستند گزارشی از ابتدای هفته تا جمعه ساعت ۲۱ به مدت ۳۰ دقیقه، به معرفی حرفه و شغل پدرانی که با آن‌ها گفت و‌گو‌ می‌کند، می‌پردازد.
«سایه آفتاب» عنوان برنامه ای دیگر از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که امشب ساعت 21:45 دقیقه با هدف ارج نهادن به مقام پدرشنیده می‌شود. در این برنامه دانیال معنوی، متون ادبی با موضوع ولادت امام علی(ع) و مقام پدر را می خواند.

کارهایی که دلمان می خواهد برای پدرمان انجام دهیم، یا حسرت هایی که از آنها بر دلمان مانده است، سوژه سوال شنوندگان برنامه «صبح به وقت فرهنگ» پنجشنبه است که از ساعت 6:30 با موضوع گرامیداشت مقام پدر روی آنتن می رود.
همچنین برنامه«دوست من کتاب» به معرفی کتاب«1001 فضیلت از امیرمومنان در کتب اهل سنت» نوشته محمدرضا رمزی اوحدی اختصاص دارد که فردا ساعت 8:10 دقیقه روی آنتن می رود. این کتاب پاورقی‌های کامل دارد و نویسنده برای هر روایت منابع مختلفی به عنوان ارجاع آورده است که در دل خواننده هیچ شکی درباره صحت این روایت‌ها راه نیابد.
برنامه «هفت کوچه» نیز در این روز از ساعت 9 صبح به همایش ملی جغرافیای مهربانی پرداخته و از سبزوار، دیار سربداران در روز میلاد امام علی(ع)، منش و روش زندگی ایشان در یتیم نوازی و کمک و دستگیری از نیازمندان را به عنوان الگویی برای همدلی تبیین می‌کند. اشاره به پویش ایران جغرافیای مهربانی به عنوان حرکتی برای فرهنگ سازی در جامعه و به حداقل رساندن دغدغه‌های معیشتی مردم از مهمترین محورهای موضوعی این برنامه است که سیدهادی موسوی نژاد تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

برنامه«پدر امروز» عنوان ویژه برنامه گروه جامعه رادیو فرهنگ است که ساعت 10:30 پنجشنبه به مدت60 دقیقه پخش می‌شود.

ویژه برنامه گروه اندیشه رادیو فرهنگ نیز «پدری که ندارم» نام دارد که به گرامیدشت پدران آسمانی اختصاص یافته و پنجشنبه به مدت 30 دقیقه ساعت 21:30 می‌شنید.
برنامه«در قلمرو فرهنگ» نیز 7 اسفند ساعت 12:30 به روز پدر و میلاد حضرت علی(ع) اختصاص دارد. در این برنامه یکی از اساتید تاریخ صدر اسلام درباره جایگاه و نقش امام علی(ع) در پیشبرد اهداف پیامبر اسلام(ص) در گسترش دین مبین اسلام سخن می‌گوید.

امتیاز شما