به منظور تسریع در امر پاسخگویی به درخواست های مخاطبان با توجه به تخصصی بودن حوزه پاسخگویی، گروهی متشکل از کارشناسان معرفی شده از سوی ادارات کل تلویزیونی و روابط عمومی در سامانه امداد خدمات ایجاد شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه فراگیری HD سازی شبکههای تلویزیونی در سراسر کشور، مجموعه ای از درخواست ها، راهنماییها و مشکلات از طریق تماس تلفنی و ارسال ایمیل توسط مخاطبان سازمان به آدرس help.irib.ir در سامانه امداد خدمات help.irib.ir به صورت تیکت ثبت شد که کارشناسان این امور با هدف جلب نظر مخاطبان سازمان و رفع مشکلات، راهکارهای مناسبی ارائه کرده اند.
بنا بر این گزارش، با توجه به افزایش ثبت درخواست ها در سامانه امداد خدمات و تخصصی شدن حوزه پاسخ دهی، مقرر شد پرسش و پاسخ های رایج در خصوص HD سازی شبکههای تلویزیونی تهیه و قالبی یکپارچه برای پاسخگویی به مشکلات و درخواست های مخاطبان در نظر گرفته شود که این مجموعه سوالات به همراه پاسخ آنها به سرعت تهیه و در اختیار امور پشتیبانی سخت افزار و شبکه قرار داده شد و در بخش راهکارهای سامانه امداد خدمات برای پاسخ به درخواست های مخاطبان نیز قرار گرفت.
همچنین مقرر شد آدرس ایمیل سامانه help.irib.ir در سایت dtv.irib.ir برای تسریع در امر پاسخگویی به مشکلات و درخواست های مخاطبان سازمان قرار گیرد تا در صورتی که کاربر با جستجو در میان راهکارهای موجود در بخش پرسش و پاسخ موفق به یافتن راهکار مورد نظر خود نشد با ارسال ایمیل به آدرس help@irib.ir تیکت خود را در سامانه امداد خدمات ثبت کند و با تخصیص خودکار درخواست به کارشناس فعال در حوزه تخصیصی مجموعه اقدامات لازم در راستای رفع مشکل مخاطب صورت پذیرد.