امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رویکرد استعمارگونه اتحادیه اروپا در قاره سیاه زیر ذره بین «آفریقا امروز»

مشاهده ۸۳
۱۴۰۱/۰۱/۱۵- ۱۴:۵۳

برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس‌ تی‌ وی، رویکرد استعمارگونه اتحادیه اروپا را در مواجهه با کشورهای قاره سیاه بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «آفریقا امروز» به بررسی قراردادهای تجاری ناعادلانه اتحادیه اروپا با آفریقا و نگاه و رویکرد استعمارگونه این اتحادیه در قبال کشورهای آفریقایی اختصاص دارد.
در این برنامه می‌بینیم نشست اخیر اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا با وعده سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد یورویی به پایان رسید و نتوانست انتظارات کشورهای آفریقایی را برآورده کند. آفریقایی‌ها می‌گویند که اتحادیه اروپا باید با این قاره به عنوان یک شریک برابر رفتار کند و نه مستعمره دوران استثمار.
جین نالونگا اقتصاددان از اوگاندا و تونده اوسازوا عضو اتحادیه سیاه برای صلح، کارشناسان برنامه این هفته «آفریقا امروز» هستند و مبارک هنیا مجری برنامه از آن‌ها درباره ارزیابی‌شان از اجلاس اخیر اتحادیه‌های اروپا و آفریقا پرسش می‌کند.
هنیا از نالونگا می‌پرسد که کشورهای آفریقایی چه باید کنند تا مطمئن شوند که معاملات تجاری‌شان با اتحادیه اروپا بر اساس مشارکت برابر و سودمند برای همه است؟
هنیا همچنین با دیگر میهمان برنامه، اوسازوا نیز این پرسش را مطرح می‌کند که برای پایان دادن به این چرخه معیوب و کاستن از وابستگی کشورهای آفریقایی به کمک‌های اتحادیه اروپا چه باید کرد؟
برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 7 و 16، چهارشنبه ساعت 21، پنجشنبه ساعت 12 و جمعه ساعت 8 روی آنتن می رود.
علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک
https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما