امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در رادیو ایران

مشاهده ۱۱۱
۱۴۰۱/۰۴/۰۸- ۱۱:۵۴

رادیو ایران با برنامه‌های «صبح جمعه با شما»، «به افق نور»، «فرهنگ مردم» و «عندلیب» سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اول ذیحجه، به مناسبت سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و حضرت علی (علیه السلام ) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.

ازدواج حضرت علی(علیه السلام) با حضرت فاطمه(سلام الله علیها ) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

از همین رو برنامه «صبح جمعه با شما» جمعه 10 تیر ماه با موضوع ازدواج ، به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و با اجرای نسیم رفیعی ساعت  9:00پخش می‌شود.

برنامه «به افق نور» نیز روز جمعه 10 تیر با حضور حجت الاسلام قادری از معیارهای ازدواج مناسب می‌گوید.

«به افق نور» به تهیه کنندگی عبدالله علایی و با اجرای حسن همایی جمعه ساعت 11:35 پخش می‌شود.

«فرهنگ مردم» برنامه دیگری است که از آیین و مراسم زیبای ازدواج در بلوچستان می‌گوید.

زهرا فقیه میرزایی تهیه کنننده برنامه «فرهنگ مردم» گفت: این مراسم و آیین زیبا در چند روز در سیستان و بلوچستان  برگزار می‌شود و خوشبختانه  بلوچ‌های عزیزهمچنان این رسم شیرین خود را حفظ کرده‌اند.

علاقه مندان می‌توانند برنامه «فرهنگ مردم» را به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، با اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، صدا برداری سمانه محمودیان و به قلم زینت صالح پور و سهیلا خدادادی جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران بشنوند.

و «عندلیب» نیز جمعه 10 تیر ماه  مروری بر موسیقی‌هایی که اقوام ایرانی در عروسی و مراسم مربوط به آن استفاده می‌کنند، خواهد داشت.

 گفتنی است «عندلیب» به تهیه کنندگی و نویسندگی سعید مبشری، گویندگی داود حیدری و کارشناسی علیرضا امینی ،جمعه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ و تکرار آن یکشنبه ساعت ۲۳:۰۰ تقدیم شنوندگان رادیو ایران می‌شود.

امتیاز شما