امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

همراهی با برگزیده‌های جشنواره رادیویی پژواک

مشاهده ۱۹۳
۱۴۰۲/۰۲/۲۰- ۱۳:۵۵

اختتامیه جشنوراه رادیویی پژواک از 44 برگزیده تقدیر کرد. به همین بهانه در این گزارش با سجاد باغ شیخی با عنوان اثر "حسام حسام بهشت"، بهرام نوری، از شبکه رادیویی گیلان عنوان اثر "استاندار" و سهیلا رهگشای، تهیه کننده مرکز آبادان با عنوان اثر "مخ طاق" گفت وگو شده است که در ذیل می خوانید:

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به همین بهانه در این گزارش با سجاد باغ شیخی با عنوان اثر "حسام حسام بهشت"، بهرام نوری، از شبکه رادیویی گیلان عنوان اثر "استاندار"  و سهیلا رهگشای، تهیه کننده مرکز آبادان با عنوان اثر "مخ طاق" گفت وگو شده است که در ذیل می خوانید:

"حسام حسام بهشت" سجاد باغ شیخی در بخش مردمی‌ برگزیده شد

حوادث تروریستی یکی از بخش های دومین جشنواره رادیویی پژواک بود که سجاد باغ شیخی با عنوان اثر "حسام حسام بهشت" در بخش مردمی توانست برگزیده این دوره از جشنواره شود. او با بیان اینکه این مستند روایتی از شهدای سال 88 است، می افزاید: مستند من از لحاظ فنی از استانداردهای لازم برخوردار است و تلاش کردم که آنها را رعایت کنم. این اثر روایت دانشجویی که در حادثه 88 خیلی غریبانه به شهادت می رسد. فرایند تحقیق سه ماه به طول انجامید چرا که قبول نمی‌کردند که مستندی از این شهید بزرگوار ساخته شود.

بهرام نوری، با روایت زندگی نخستین استاندار شهید کشور برنده بهترین اثر شد

بهرام نوری، از شبکه رادیویی گیلان که با عنوان اثر "استاندار" برنده بهترین اثر بخش اصلی با موضوع انقلاب اسلامی‌شد می‌گوید: این مستند نگاهی اجمالی به زندگی نخستین استاندار شهید کشور ، شهید علی انصاری استاندار گیلان داشت. چون من در رشت زندگی می‌کنم ، مکانی در رشت است در خیابان لاکانی که محل ترور شهید علی انصاری است، همیشه برایم جذابیت داشت که چطور این اتفاق افتاد. با مطالعه و پژوهشی که انجام دادم، بررسی زندگی این شخصیت برای من از جذابیت برخوردار بود و هر چه جلوتر رفتم شیفته شخصیتشان شدم و تصمیم گرفتم برایشان مستندی بسازم.

سهیلا رهگشای: از رابطه انسان با درخت نخل روایت کردم

سهیلا رهگشای، تهیه کننده مرکز آبادان با عنوان اثر "مخ طاق" در بخش اصلی برگزیده شد، او می‌گوید: این مستند با نگاه دیگری به درخت نخل می‌پردازد. معنی «مخ طاق » هم نخل تنهاست. یعنی من آمدم از زاویه دیگری به درخت نخل از رابطه انسان با این درخت ، نگاه کردم.او ادامه می دهد: فکر نمی‌کردم برنده شوم . خیلی خوشحالم که در این جشنواره حضور پیدا کردم و نقطه امیدی بود برای من که بعد از 22 سال کار کردن بالاخره توانستم در این بخش برگزیده شوم.

امتیاز شما