امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تحلیل نقش ایرانیان خارج از کشور و تحول در صدور اسناد اموال غیر منقول

مشاهده ۳۶۴
۱۴۰۲/۰۴/۱۱- ۱۴:۰۹

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کارشناس مشاور برنامه است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اموال غیرمنقول از جمله دارایی‌هایی ماندنی است وکسی که قصد مهاجرت دارد؛ نمی تواند آن‌ها را باخود ببرد. بسیاری از شما عزیزان املاک و دارایی‌های خودتان و خانواده را برای روز بازگشت به کشور حفظ کرده اید؛ در حالی که سال های طولانی در کشور دیگری اقامت دارید و با گذشت زمان، برخی از مقررات مربوط به املاک و اسناد، حتی شکل ظاهری و محتویات سند ملکی تغییر می‌کند. شاید شما هم درگیر با با نقل و انتقال هایی باشید؛ به صورت وکالتی، قولنامه ای، مشاع و یا حتی روی برگه‌های معمولی با گواهی دو نفر شاهد که در اصل معامله غیر رسمی است. این نوع معاملات به ویژه برای شما که کیلومترها با ملک خود فاصله دارید؛ ممکن است موجب سوءاستفاده شود و مشکلاتی را به همراه داشته باشد. دستوری برای تغییر وضعیت به این قبیل اموال صادر شده و تلاش برای تحول در صدور اسناد آن‌ها در حال انجام است.
امشب میزبان آقای دکتر "صفدر کشاورز " (معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) هستیم و درباره، ایرانیان خارج از کشور وتحول در صدور اسناد اموال غیر منقول گفتگو می‌کنیم.

احراز مالکیت،  اثبات هویت مالک و اعتبار قانونی اسناد مالکیت،  طرح تعویض سند مالکیت دفترچه ای به تک برگ، چگونگی تعویض سند، یا انتقال سند ملکی برای ایرانیان خارج از کشور و میزان اختیارات سفارت و کنسولگری‌ها در این زمینه، سامانه ی سازمان ثبت اسناد و املاک و امکانات آن برای برقراری ارتباط و شیوه ی درخواست ثبت یا تغییر سند مالکیت از طریق این سایت، به ویژه برای ایرانیان خارج کشور از مهمترین محورهای گفتگوی برنامه این هفته مشاور است.

مشاور؛ کاری از گروه تولیدات بین الملل شبکه جهانی جام‌جم با حضور مسئولین عالی رتبه، چهره‌های شاخص و کارشناسان خبره حقوقی و قضایی در قالب پرسش و پاسخی صریح و شفاف، پیرامون مسائل حقوقی، اقامتی و اجتماعی هموطنان خارج از ایران روز های یکشنبه‌ها ساعت :۲۰ به وقت تهران به روی آنتن می‌رود.
ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند از طریق آدرس moshaver@jjtv.ir ، صفحه اینستاگرام برنامه به نشانی moshaver_tv@، تلفن بین‌المللی 46812400444+ و همچنین در شبکه‌های اجتماعی با شماره 989108993934+ ، سوالات و مسائل حقوقی خود را مطرح نمایند.
ضمنا این برنامه زنده از طریق ماهواره Hotbird 13C فرکانس ۱۰۷۷۵ در اروپا، ماهواره Galaxy 19 فرکانس ۱۲۰۲۸ در امریکا و ماهواره Badr 5 فرکانس ۱۲۲۸۴ در غرب آسیا قابل دریافت است .

وعده ملاقات یکشنبه 11 تیر ماه، ساعت 18:30 بوقت اروپای مرکزی و  20:00 به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم.

امتیاز شما