امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار عباسعلی کدخدایی با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی؛
در دیدار عباسعلی کدخدایی با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی؛

تاکید بر تقویت مشارکت مردم در انتخابات

مشاهده ۲۵۹
۱۴۰۲/۰۶/۰۷- ۰۷:۲۴
تعداد بازدید:259

دکترعباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدانان شورای نگهبان و عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ با محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر کدخدایی در این دیدار، تقویت مشارکت مردم در انتخابات را امری مهم توصیف کرد و افزود: این مهم با تدبیر اندیشی و ارائه و اجرا راهکارهای مختلف در چارچوب قانون امکان پذیر است تا از این رهگذر مردم امیدوار به آینده و پرشورتر و با نشاط تر وارد این عرصه شوند.
وی اظهار کرد: قسمتی از تلاش برای تقویت مشارکت در انتخابات بر عهده رسانه‌ها، احزاب و گروه‌هاست که به تشویق مردم می‌پردازند و قسمتی دیگر نیز وظیفه مسئولان اجرایی و قانونگذاران است که در چارچوب قانون باید بستری فراهم کنند که مردم بر اثرگذاری خود در انتخابات واقف باشند.
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: مردم باید بدانند فردی که انتخاب می‌کنند باید بتواند در تبیین قوانین و نظار بر آن نقش ایفاکند و هر کس بر مبنای سلایق پذیرفته شده از سوی نظام می تواند فعالیت کند و در سبد انتخاب مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه امروز معیشت مردم با دشواری‌هایی مواجه است، گفت: اینکه در مدت زمان باقی مانده راهکارهایی برای کاهش این فشارهای معیشتی اندیشیده شود بی تردید در تقویت مشارکت در انتخابات اثر گذار خواهد بود و انگیزه ای بیشتر برای حضور فعال تر و با نشاط تر مردم ایجاد می‌کند.
دکترکدخدایی راهکارهای عملیاتی برای تقویت مشارکت مردمی در انتخابات را نیازمند اعتقاد هماهنگی و همدلی و همفکری دانست و ضمن ابراز خرسندی از تلاش رسانه ملی در امر تشویق نخبگان برای ثبت نام در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی‌گفت: رسانه ملی باید نقش ایجابی خود را ادامه دهد تا بر افزایش مشارکت مردم تاثیرگزار باشد.
در ادامه این دیدار محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را تنها راهبردهای رسانه ملی واستانی در انتخابات دانست و اظهار کرد: رسانه استانی به هیچ جناح و جریان سیاسی وابسته نیست و هر کس که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی منتخب شود برای رسانه ملی تفاوتی نمی‌کند.
وی با بیان اینکه از هر ایده و نظر در راستای برگزاری با شکوه و مشارکت بالای مردم در انتخابات استفاده می‌کنیم افزود: ما تلاش می‌کنیم تا درصد مشارکت مردم درانتخابات، درخور نظام جمهوری اسلامی‌ باشد.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به مفهوم جمهوریت گفت: در سند تحول رسانه ملی، با رویکرد عدالت گستری و هویت محوری، تلاش شده تا اقشار مختلف مردم در آنتن رسانه ملی و استانی سهم داشته باشند و جامعه ایرانی اعم از شهری و روستایی، تهرانی و شهرستانی با تفاوت ها و تنوع های رنگارنگ و جذابشان به تصویر کشیده شود.
محسن نصرپور در ادامه با اشاره به تلاش های رسانه برای تشویق نخبگان جهت ثبت نام در مرحله اول دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی‌گفت: ما با تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان سیاسی اجتماعی تلاش می‌کنیم پس از مرحله ایجابی وارد مرحله تبیینی شده و بر افزایش سلامت، امنیت، مشارکت، و رقابت که مورد نظر مقام معظم رهبری است تاثیرگذار باشیم تا امید دشمن و بدخواهان نظام به نامیدی تبدیل شود.

تصاویر

امتیاز شما