امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از کتاب گویای «امام موسی صدر»

مشاهده ۲۵۸
۱۴۰۲/۰۶/۱۲- ۰۹:۵۹

کتاب صوتی امام موسی صدر، به همت رادیو ایرانصدا به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم رونمایی از کتاب گویای امام موسی صدر، امروز شنبه 11 شهریور، با حضور علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، حورا صدر دختر امام موسی صدر، مهدی شاملو مدیر رادیو ایرانصدا، حسین رحمانی تهیه کننده و راویان اثر در دفتر معاونت صدا برگزار شد.

کتاب گویای «امام موسی صدر» درباره زندگینامه وی و پیرامون سیره و سرگذشت امام موسی صدر است که با سردبیری محمد باقرخلیلی و روایت هایی از فرهاد قائمیان، حسن همایی، فاطمه رکنی و فریناز ثریا همزمان با سالروز ربایش امام موسی صدر، در پایگاه کتاب گویای ایرانصدا به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

علی بخشی زاده، معاون صدا با پاسخ به این پرسش که چگونه است که بعضی انسان‌ها تاریخ را تغییر می دهند و اثرگذار هستند، گفت: آیا امام موسی صدر مکنت مالی بسیاری داشتند که از این طریق به دلها نفوذ کنند ؟ آیا سازمان‌های پیچیده ی رسانه ایی پشتیبان ایشان بود که عملیات روانی کند و با تاکتیک های رسانه ای مردم را جذب خودشان کنند، نه اینگونه نبوده است. کسانی که واقعا دلشان را به خدا می دهند و عمل پاک و مورد نیاز زمان خودشان را انجام می دهند، خدا اینها را دوست دارد و مورد محبت قرار می دهد و مردم به آنها تکیه می‌کنند و دوست‌شان دارند. این رمز در زندگی این سید بزرگوار کاملا مشهود است.

وی با اشاره به محتوای این کتاب صوتی افزود: در این کتاب مخاطبان رخدادهای پرفراز و نشیب زندگی امام موسی صدر در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عرفانی این مرد تاریخ ساز یا به عبارتی امام مقاومت را می‌شنوند. اگر امروز جبهه مقاومت تشکیل شده است یا کشورهایی به جرگه مقاومت می‌پیوندند به یقین به ندای این امام مقاومت لبیک می‌گویند. امام موسی صدر امام مقاومت است که بخشی از زندگی پرفراز و نشیب ایشان در این کتاب صوتی آمده است درحقیقت یک دوره 20 ساله از 1337 تا 1357 زندگی و مبارزاتشان روایت شده است.معاون صدای رسانه ملی تاکید کرد: این مرد بزرگ و مثال زدنی به گردن همه ما و انقلاب اسلامی حق دارند، امیدواریم با استقبال خوبی که از این کتاب صوتی صورت بگیرد رضایت مخاطبین را جلب کنیم. ان شاء الله یک آنونس رادیویی برای معرفی به همه شبکه‌های رادیویی بویژه رادیو اربعین که استقبال خوبی از این رادیو شده است،تهیه و ارسال شود.

بخشی زاده در ادامه با اشاره به اینکه رادیو چند کار دیگر را هم شروع کرده است، افزود: کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ چند کار فاخر را در دستور کار دارد. اداره کل هنرهای نمایشی دکترمحسن سوهانی، مدیر رادیو نمایش هفت قسمت نمایشی آماده کرده اند که به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید .من صمیمانه از تمام کسانی که در تهیه این کتاب نقش داشته اند تشکر می‌کنم، پس از ماه‌ها تلاش این کتاب به همت هنرمندان عزیز به ثمر نشست که از طریق پایگاه کتاب صوتی شبکه ایرانصدا به سمع مخاطبان عزیزمی رسد.
آشنایی بیشتر جوانان با مفاخر کشورمهدی شاملو، مدیر رادیو ایرانصدا همچنین اعلام کرد: حدود یک سال و نیم تولید این کتاب گویا طول کشید، این حیث کتاب ها باعث می‌شود تا جوانان با مفاخر کشور بیشترآشنا شوند.علاوه بر این کتاب، کتابی دیگر از آثار امام موسی صدر در رادیو ایرانصدا بارگذاری شده است.
وی در ادامه یادآور شد: با تدبیر ریاست سازمان صداو سیما و علی بخشی زاده معاون صدا هر گونه استفاده از اپلیکیشن ایرانصدا بر روی تلفن همراه و هزینه‌های اینترنت آن به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان است.
فرهاد قائمیان یکی از راویان و بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است: این تفکرات باعث شده ما به حاکمیتی برسیم به نام جمهوری اسلامی ایران که ریشه‌هاش برمی‌گردد به شخصیت والا و شریف امام موسی صدر.
هر روز ما روز ربایش استدر ادامه حورا صدر، دختر امام موسی صدر بیان داشت: از نهم شهریور 57 هر روز ما 9 شهریور است و تا پدر برنگردد هر روز ما روز ربایش است.
وی بر این باور است: امسال و سال گذشته به همت رادیو فرهنگ و صداوسیما قدم های خوبی برداشته شد. دستاوردهای ایشان در 50 سال گذشته بسیار زیاد است و اگر ایشان از سال 57 تا الان حضور داشتند با آن اندیشه و روشی که در پیش داشتندکارهای بسیار ارزنده ای انجام می‌شد، ما گنجینه ای داریم که باید در اختیار همگان قرار دهیم. این کتاب گویا کار بسیارخوب و ارزشمندی است.

امتیاز شما