امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
همزمان با بزرگداشت روز حافظ؛
همزمان با بزرگداشت روز حافظ؛

دیوان حافظ را با صدای استاد بهروز رضوی رایگان بشنوید

مشاهده ۳۲۲
۱۴۰۲/۰۷/۲۰- ۱۶:۵۹
تعداد بازدید:322

ایران صدا به مناسبت روز حافظ دو اثر گرانبها را به رایگان منتشر نموده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب گویای «دیوان حافظ شیرازی» به همراه غزلیات، مثنوی و قصیده‌های سروده شده توسط این شاعر بلندآوازه با صدای بهروز رضوی از چهره‌های ماندگار و دارنده نشان درجه یک هنری در پایگاه کتاب گویای ایرانصدا به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان گرفته است.

این اثر شاخص با نام سخن عشق در 4 جلد و به تهیه کنندگی فاطمه منشی پور و کارشناسی و نظارت نفیسه لیاقی مطلق پژوهشگر ادبی و از اساتید دانشگاه تولید و منتشر شده است و همچنین منبع اصلی برای تهیه این کتاب گویا، دیوان حافظ تصحیح علامه قزوینی و قاسم غنی بوده و اشعار دقیقا مطابق با این نسخه خوانده شده است.

شبکه ایران صدا همچنین به مناسبت فرارسیدن روز حافظ برنامه دیگری به نام تماشاگه راز را تدارک دیده است که در این برنامه نیز حسین آهی ادیب و پژوهشگر نامدار ایرانی به شرح و بررسی غزلیات حافظ شیرازی می‌پردازد.
با وجود آنکه قرن‌هاست دیوان حافظ، دست به دست، بین مردم، شاعران و شارحان می‌گردد و هرکس، به ظن خود، یار آن می‌شود؛ و دریغ که هیچ کس از درون آن نتوانسته اسرارش را بیابد در این برنامه که مرحوم حسین آهی به شرح وتفسیر آن می‌پردازد علاقه مندان وحافظ شناسان می توانند با گوش جان آن را بشنوند و از این «مخزن اسرار معانی» هرآنچه می‌خواهند برداشت کنند.

علاقه مندان برای شنیدن این برنامه‌های ارزشمند می توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.

امتیاز شما