امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه امید در انتظار «دانه‌های فلفل و راز اعماق دریا»

مشاهده ۴۰۲
۱۴۰۲/۰۸/۲۸- ۱۳:۱۶

فیلم سینمایی «دانه‌های فلفل و راز اعماق دریا» با گویندگی 17 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این سینمایی در گونه اکشن، ماجراجویی و کمدی محصول آلمان در سال 2021 قرار است از شبکه امید سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی امیر حکیمی است. شیلا آژیر، زهره اسدی، ارغوان افراسیاب، مهوش افشاری، ناهید امیریان، علی بیگ محمدی، شراره حضرتی، علی اصغر نیک رضایی، مهرالملوک رفیعی طاری، آرزو روشناس، ابوالفضل شاه بهرامی، خشایار شمشیرگران، بهروز علی محمدی، نسرین کوچک خانی، مریم معینیان، بهمن‌هاشمی و امیر حکیمی صداپیشه‌های این فیلم سینمایی بوده اند.

خلاصه روایت این اثر از این قرار است که گروهی از نوجوانان به رهبری آلیس و تایرون برای نجات مادر دانشمند و فعال محیط‌زیست تایرون کنار هم جمع می‌شوند و در نهایت مردی را که مخالف فعالیت‌های مادر تایرون است و زباله‌هایش را برای سود بیشتر به درون دریا می‌اندازد شکست می‌دهند.
این اثر یک فیلم اکشن ماجراجویانه ی آلمانی که به اهیمت حفظ محیط زیست و سیاره ی زمین به عنوان مادر موجودات زنده می‌پردازد. در این فیلم هم نجات مادر به نوعی استعاره ای از نجات کره ی زمین است. فیلم ساخت بسیار خوبی دارد و برنده 3 و نامزد 1 جایزه از جشنواره‌های مختلف کودک و نوجوان شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی امید، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما