امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

«حنظله» روایتی تلخ از فلسطین اشغالی

مشاهده ۲۹۴
۱۴۰۲/۰۹/۰۸- ۱۴:۰۰

از این پس، پنج شنبه‌ها برنامه رادیویی «حنظله» از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رضا گل سوسن، مدیر گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی رادیو نمایش درباره این برنامه گفت: حنظله (به معنی سیب تلخ) یک شخصیت کارتونی برساخته ناجی علی کاریکاتوریست فلسطینی است که نمادِ مصور مردم فلسطین و نشانگرِ سرنوشتِ تلخ و اندوهبارِ آوارگانِ فلسطینی است. در واقع این برنامه روایتی تلخ از فلسطین اشغالی است از ظلمی‌که برسر مردم بی دفاع مظلوم و به ویژه کودکان بی گناه این دیار می آید.

وی افزود: این روایت تلخ را از زبان کودکی به نام حنظله می‌شنویم. حنظله راوی اتفاقات این دیار اشغال شده می‌باشد و بخشی از این کودک کشی آشکار را با زبانی کودکانه در سکوت مدعیان حقوق بشر فریاد می زند و ما از زبان حنظله راوی فریاد مظلومیت کودکان مظلوم هستیم.

گل سوسن خاطرنشان کرد: در این برنامه با کارشناسان مختلف نیز به گفتگو می نشینیم و از زبان آنها مجموعه اتفاقات فلسطین را رصد می‌کنیم.

مدیر گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی رادیو نمایش تأکید کرد: فضای برنامه متکی بر اجرای کودکی به نام حنظله است که هر هفته گزارشی از آنچه بر غزه گذشته است را ارائه می‌کند و در ادامه به گفتگو با مخاطبان می‌پردازد.

وی افزود: بکارگیری شخصیت حنظله به عنوان نمادی از مظلومیت کودکان غزه به جهت تأثیرگذاری احساسی قویتر بر مخاطب است.

گل سوسن گفت: محورهای محتوایی اصلی برنامه بیان و انتقال اخبار اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی از جنبه انسانی فارغ از همه جهت‌گیری‌ها، بیان و آشکارسازی عملیات فریب رسانه‌ای غرب در نحوه پوشش وقایع و اتفاقات رخ داده به لحاظ جانبداری‌های صورت گرفته از رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان افزود: این برنامه یک کانال در پیام رسان بله به آدرس https://ble.ir/radiohanzala دارد که آیتم ها و محتوای برنامه در آن قرار خواهد گرفت، همچنین مخاطبین نیز جهت ارتباط با برنامه و ارسال آثار خود مانند مطالب و نوشته‌ها، عکس، کاریکاتور ، صوت و ... به شماره ۰۹۱۰۸۹۸۵۲۰۸ از طریق همین پیامرسان برای برنامه ارسال کنند.

«حنظله» به تهیه کنندگی و سردبیری محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی و اجرای علیرضا تابان، پنج شنبه‌ها ساعت 11 از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

امتیاز شما