امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

چهار مجموعه نمایشی هفته آینده روی موج رادیو نمایش

مشاهده ۳۰۳
۱۴۰۲/۰۹/۱۵- ۱۳:۱۰

چهار مجموعه نمایشی «آقا و خانم میم»، «مارکوپولو»، «راه ابریشم» و «بابانظر» هفته آینده روی آنتن رادیو نمایش می رود .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این هفته هم همچون هفته‌های گذشته چند سریال نمایشی تقدیم شنوندگان رادیو نمایش می‌شود.

«آقا و خانم میم»

بر این اساس از روز شنبه 18 آذر ماه، پخش سریال رادیویی «آقا و خانم میم» در رادیو نمایش آغاز می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: فرهاد و برادرش ابراهیم دو جوانی هستند که درگیر مسائل سیاسی قبل انقلاب شده و به بهانه درس خواندن از ایران خارج می‌شوند اما آنها درگیر افکار مجاهدین خلق شده و مسیر خود را به اشتباه می روند آنها در عملیات های مختلفی از این گروهک مشارکت می‌کنند و در نهایت تمام اعضای خانواده و هویت خود را نیز از دست می دهند.

              

نمایش رادیویی «آقا و خانم میم» به نویسندگی معصومه پاکروان، کارگردانی نازنین مهیمنی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، افکتوری نرگس موسی پور، صدابرداری محمدرضا محتشمی، و با هنرمندی میرطاهر مظلومی، مجید سهرابی، کرامت رودساز، ماندانا محسنی، ماندانا اصلانی، نورالدین جوادیان، مونا صفی، راضیه مومیوند، محمدسعید سلطانی، بیوک میرزایی، فریبا طاهری، مهرداد مهماندوست، مهدی نمینی‌مقدم، امیر زنده‌دلان، شهریار حمزیان، شیرین سپهراد، امیر منوچهری، معصومه عزیزمحمدی، سیما خوش‌چشم، علی‌اصغر دریایی، احمد لشینی، محمد پورحسن، بهرام سروری‌نژاد، عبدالعلی کمالی، محمدرضا قلمبر، محمد مجدزاده، محمد شریفی‌مقدم، سینا نیکوکار، رامین پورایمان، ماکان رضایی‌پور، فرشید صمدی‌پور و علی میلانی از روز شنبه 18 آذرماه ساعت 1:30 دقیقه بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 20 همان روز تکرار آن است.

داستان «مارکوپولو»

ماجراهای مارکوپولو در قالب نمایشی با همین نام از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: مارکوپولو در سال 1254 میلادی و در شهر ونیز به دنیا آمد. خانواده او جزو بازرگانان معروف و ثروتمند ونیز بودند و تجارت جواهرات، حرفه آبا و اجدادی آن‌ها به حساب می‌آمد.ز مانی که 6 سال بیشتر نداشت، مادرش فوت کرد. پدر و عموی مارکوپولو نیز که سودای گسترش تجارت داشتند به سفری طولانی رفتند و او توسط خانواده دیگری بزرگ شد. هدف از سفر پدر و عموی مارکو، سرمایه‌گذاری در دنیای شرق و نفوذ به امپراطوری افسانه‌ای مغولستان بود. آن‌ها از روابط خوب امپراطور مغولستان با ونیزی‌ها آگاه بودند و می توانستند با جلب اعتماد امپراطور، امتیاز انحصار تجارت بین اروپا و آسیا را مال خود کنند.در آن زمان کوبلای خان، نوه چنگیزخان بر مغولستان حکمرانی ‌می‌کرد و فرمانروای بی‌چون و چرای شرق به حساب می‌آمد. دیدار با این دوبرادر علاوه بر این‌که مطابق میل آ‌ن‌ها پیش رفت، باعث شد تا کوبلای خان به دین مسیحیت و آشنایی با فرهنگ غرب نیز علاقمند شود! به همین دلیل امپراطور آن‌ها را مامور کرد که به سراغ پاپ رفته و برای نشر افکار مسیحیت در میان مردم، 100 کشیش و هنرمند را همراه خود به چین بیاورند.

             

«مارکوپولو» به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، کارگردانی امیر زنده دلان، نویسندگی معصومه پاکروان، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری جعفر جودتی و با هنرمندی مجید حمزه، مهدی نمینی مقدم، بهادر ابراهیمی، فریدون محرابی ، مینو جبارزاده، سینا نیکوکار، سعید سلطانی، ماکان رضایی پور، نازنین مهیمنی، امیر زنده دلان، محمد پورحسن، شهریار حمزیان، مونا صفی، کرامت رودساز، سیما خوش چشم، نورالدین جوادیان، شیرین سپه راد، حمید یزدانی و مهدی طهماسبیاز 18 آذرماه سی دقیقه بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 11:00 همان روز تکرار آن است.

 تأثیر ابریشم در مبادلات و اقتصاد کشورها در نمایش رادیویی «راه ابریشم»

در هفته جدید، سریال رادیویی «راه ابریشم» با موضوع تأثیر ابریشم در مبادلات و اقتصاد کشورها از رادیو نمایش پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، داستان این نمایش رادیویی از کارخانه مخروبه ابریشم سازی شروع می‌شود که می خواهند آن کارخانه را خراب کرده و در آن ساختمان سازی کنند. یک مهندس وقتی وارد این فضا می‌شود حال و احوال آنجا او را به قرنهای قبل برده و به زمانی می رود که لانژو ملکه چین پیله ابریشم را پیدا می‌کند و رفته رفته تاثیر ابریشم را در مبادلات و اقتصاد کشورها در دوران مختلف متوجه می‌شود و....

 

         

نمایش رادیویی «راه ابریشم» به نویسندگی معصومه پاکروان، کارگرانی محمد پورحسن، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نرگس موسی پور، صدابرداری علی حاجی نوروزی و با هنرمندی امیر فرحان نیا، رامین پورایمان، نازنین مهیمنی، مجید حمزه، مهرداد مهماندوست، حمید یزدانی، شمسی صادقی، بیوک میرزایی، امیر عباس توفیقی، محمد سعید سلطانی، محمد شریفی مقدم، علی اصغر دریایی، شیرین سپه راد، فرشید صمدی پور،بهادر ابراهیمی ، امیر زنده دلان، مونا صفی و محمد پورحسن از 18 آذرماه ساعت 23:00 از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 4:45 دقیقه روز بعد تکرار آن است.

زندگی شهید محمد حسن نظرنژاد در رادیو نمایش

 از 18 آذر ماه ، سریال رادیویی «بابانظر» که بر اساس زندگی محمدحسن نظر نژاد در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: سردار پاسدار محمد حسن نظرنژاد فرمانده عملیات و معاون لشکر 5نصر و امام رضا(ع ) با بیش از 140 ماه حضور در جنگ 8ساله عراق علیه ایران با 160 ترکش که 57 ترکش از بدنش خارج شد و با 103 ترکش باقیمانده در بدن و 90% مجروحیت در هفتم مرداد 1375 در ارتفاعات کردستان بر اثر آسیب های ناشی از جراحت های شیمیایی و ریوی دعوت حق را لبیک گفت، به فیض رفیع شهادت نائل آمد .

              

سریال رادیویی «بابانظر» به نویسندگی سعید اسدی، کارگردانی امیر زنده دلان، تهیه کنندگی مهدیه تقی زاده، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری جعفر جودتی و با هنرمندی مجید حمزه، مهدی نمینی مقدم، بهرام سروری نژاد، نازنین مهیمنی، حمید یزدانی، مجید سهرابی، نورالدین جوادیان، محمد شریفی مقدم، میرطاهر مظلومی ، مجتبی طباطبایی، شهریار حمزیان، محمدرضا قلمبر، سعید سلطانی، ماکان رضایی پور، فرشید صمدی پور، محمد مجدزاده، محمد پورحسن، عباس توفیقی، کرامت رودساز، امیر فرحان نیا، امیر زنده دلان، سینا نیکوکار، سیما خوش چشم، رامین پورایمان، احمد لشینی از روز شنبه ساعت 2 بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 23:00 تکرار آن است.

امتیاز شما