امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی دغدغه‌های نوجوان و جوانان در «باشگاه امید»

مشاهده ۶۰۴
۱۴۰۲/۰۹/۲۰- ۰۸:۳۴

برنامه «باشگاه امید» در فصل جدید خود به موضوعاتی از مهارت‌های نرم و دغدغه‌های نوجوانان اعم از خودشناسی، خلاقیت، گفت‌وگو و ارتباط موثر و فضای مجازی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با فضایی شاد و کاربردی، با کارشناسان حوزه نوجوان گفت‌وگو می‌کند. همچنین در فصل سوم با طراحی خود بچه‌های باشگاه امید، چند موضوع برای مهمان و مجری در نظر گرفته شده‌است که قالب گفت‌وگوی متفاوتی را شکل می‌دهد.

این برنامه همچنین بخش‌های مختلفی اعم از مصاحبه خیابانی، کاریکاتور، استندآپ، گفت‌وگو با نام‌آشنایان و .... دارد که در همه آن‌ها موضوع دغدغه‌ها نوجوانان ایرانی و هویت نوجوانی است.

مصطفی حائری، تهیه‌کننده «باشگاه امید» گفت: در این برنامه بر رفتارهایی مبنی بر توسعه فردی و مهارت‌های نرم تمرکز کردیم و از آنجاکه برنامه چهار روز هفته روی آنتن است هر هفته به یک موضوع می‌پردازیم. سعی می‌کنیم به موضوعاتی بپردازیم که نوجوان‌پسند و کاربردی باشد و اطلاعات لازم و صحیح را به نوجوان ارائه دهد تا به رشد فردی، ایجاد انگیزه و ارتقای مهارت‌های اجتماعی آن‌ها کمک کند.

حائری ادامه داد: برای موضوعات برنامه هم سعی کردیم با نوجوان باشگاه امید در ارتباط باشیم و از پیشنهادهای آن‌ها کمک بگیریم. مثلا مجری دوم ما شقایق پاسکه که خودش دانش‌آموز است بخش هایی را اجرا می‌کند. به عنوان مثال در قسمتی از برنامه کتابی را که خوانده و یا فیلمی را که دیده‌است، معرفی می‌کند.

تهیه‌کننده «باشگاه امید» تصریح کرد: از ابتدای آغاز این فصل تاکنون به مباحث خودشناسی، هوش و استعداد، خلاقیت و راه‌های افزایش آن، گفت‌وگو و ارتباط موثر، مدیریت مالی و کارآفرینی پرداختیم و برای هر موضوع کارشناس و مهمان متناسب با آن موضوع به برنامه دعوت می‌شود تا اطلاعات لازم به مخاطبان ارائه شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: «باشگاه امید» بخش‌های مختلفی همچون«این چند نفر» و«آن چند نفر» دارد که در هر گروه سه نوجوان دختر و پسر حضور دارند که در باره موضوع برنامه با هم بحث و تبادل نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: از قسمت پنج برنامه، پلاتوی طنز داریم که بیش‌تر در ساختار استندآپ است و نوجوانان آن را اجرا می‌کنند. بخش«کیا چی می‌گن» هم داریم که نظرات مخاطبان درباره موضوعات برنامه خوانده می‌شود و کارشناسان هم به سوالات نوجوانان پاسخ می‌دهند.

حائری گفت: از قسمت چهارم به بعد پویشی هم در برنامه مطرح کردیم به نام«صفر تا صد» که نوجوانان در صدثانیه یک حس خوب یا یکی از توفیقاتشان را روایت می‌کنند.

بخش «ویدئوکست» با اجرای نوجوانان در زمانی چهار دقیقه‌ای در باره موضوعی خاص، اطلاعات خوبی به مخاطب ارائه می‌دهد.

بخش جذاب دیگری هم داریم که در آن مهمانان برنامه از قشرهای مختلف با کسب و کارهای متنوع، درباره هویت نوجوانی صحبت می‌کنند. اینکه در نوجوانی چه مطلب و نصیحتی را دوست داشته‌اند از بزرگ‌ترها بشنوند که در زندگی و انتخاب‌هایشان موثر بوده‌است.

گفتنی است فصل سوم «باشگاه امید» به تهیه‌کنندگی مصطفی حائری و با اجرای محمد فکری در 52 قسمت تهیه و تولید شده‌ است که هر هفته شنبه تا سه شنبه از ساعت 20:00 به روی آنتن شبکه امید می‌رود.

 

امتیاز شما