امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تهران:
عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تهران:

وتوی ماده ۹۹ سازمان ملل توسط آمریکا ضربه بزرگی به غرب است

مشاهده ۶۰
۱۴۰۲/۰۹/۲۱- ۱۱:۰۰

محمد مرندی وتوی ماده ۹۹ سازمان ملل توسط آمریکا در شورای امنیت را ضربه‌ای بزرگ به غرب عنوان و بیان کرد: حمایت‌های آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه، این تصور در برخی افراد که غربی‌ها متمدن و طرفدار حقوق بشر هستند را از بین برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص حمایت علنی از جنایت با محمد مرندی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد مرندی ضمن اشاره به وتوی قطعنامه در خصوص توقف جنگ توسط آمریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: تاریخ آمریکا پر از این مصادیق است و اساساً تأسیس آمریکا، گسترش سرزمین آن به سمت اقیانوس آرام و توسعه این کشور پر از جنایات علیه بومیان و مکزیکی‌ها است. بخشی از آمریکا قبلاً متعلق به مکزیک بود که آمریکایی‌ها آن را تصاحب کردند.

وی از گستردگی جنایات آمریکا در سطح جهان گفت و بیان کرد: در قرن بیستم و بخصوص بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا تبدیل به هژمون اصلی جهان شد و به‌راحتی و بدون اینکه بازخواست شود جنایت کرده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران از تفاوت آلوده بودن دست آمریکا در جنایات غزه با موارد قبل گفت و اظهار کرد: جنایت در غزه در جلوی چشم مردم دنیا صورت می‌گیرد و مردم همان لحظه که قتل‌عام صورت می‌گیرد، دقایقی بعد آن صحنه‌های وحشتناک از مرگ زنان، کودکان و مردان بی‌گناه را می‌بینند.

وی با بیان اینکه به‌واسطه گسترش ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی، فرصت برای تحریف واقعیت‌ها از طرف آمریکا و هم‌پیمانان آن گرفته شده است، عنوان کرد: امروز فهم و درک جنایات برای مردم خیلی بیشتر است. در کتب تاریخی چیزهای زیادی از جنایات غرب خوانده‌ایم؛ اما مشاهده آن به‌صورت زنده یک حس متفاوتی برای مردم جهان ایجاد کرده است؛ اما در همین حال هم آمریکایی‌ها سلاح‌های اسرائیلی‌ها را تأمین می‌کنند.

مرندی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به مواضع ضد اسرائیلی که در جهان در حال گسترش است گفت: حتی دبیرکل سازمان ملل که یک اروپایی است و آمریکایی‌ها او را سر کار آورده‌اند، از جنایات اسرائیلی‌ها انتقاد می‌کند؛ زیرا وضعیت بسیار وحشتناکی به‌واسطه جنایات اسرائیل در حال انجام است و او به‌خاطر آبروی خودش هم که شده، خواستار توقف جنگ شده است و ماده ۹۹ سازمان ملل را فعال کرد.

وی وتوی ماده ۹۹ سازمان ملل توسط آمریکا در شورای امنیت را ضربه‌ای بزرگ عنوان و بیان کرد: حمایت‌های آمریکا از جنایات اسرائیل در غزه، این تصور در برخی افراد که غربی‌ها متمدن و طرفدار حقوق بشر هستند را از بین برد.

امتیاز شما