امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:
دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:

امکان رأی‌دهی با یکی از مدارک پنج‌گانه/ چاپ تعرفه‌های رأی به پایان رسید

مشاهده ۱۶۵
۱۴۰۲/۱۰/۱۰- ۰۹:۴۵
تعداد بازدید:165

محسن اسلامی در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: طبق ماده ۱۱ قانون جدید انتخابات، رأی دهنده می‌تواند با یکی از مدارک پنج‌گانه شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و پایان خدمت رأی دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو درباره تأمین زیرساخت‌های انتخابات در اسفندماه اظهار کرد: ستاد انتخابات کشور فعالیت خود را از ابتدای سال به‌صورت رسمی آغاز کرد و در راستای هماهنگ‌سازی و مقدمات برگزاری انتخابات برنامه‌ریزی مفصلی انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر که دو ماه به برگزاری انتخابات مانده، ستادهای انتخابات استانی جلسات منظمی را با دستگاه‌های متولی و پشتیبانی برگزاری انتخابات برگزار می‌کنند و بر اساس ماده ۱۳ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز کلیه دستگاه‌ها باید پشتیبانی لازم را برای برگزاری انتخابات انجام دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۷۵۰ هزار عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات نقش دارند گفت: عوامل انسانی از دستگاه‌های مختلف انتخاب شدند و هماهنگی لازم با مجموعه‌های متنوع در حال شکل گیری است.

اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه عوامل اجرایی و هیئت‌های اجرایی انتخابات روز گذشته در همایش بزرگ تهران در برج میلاد شرکت داشتند و گردهمایی مفصلی برگزار کردند.

وی از اتمام کار چاپ تعرفه‌های رأی خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون جدید انتخابات، رأی دهنده می‌تواند با یکی از مدارک پنج‌گانه شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و پایان خدمت رأی دهد لذا استفاده از دستگاه‌های احراز برای جلوگیری از رأی تکراری ضروری است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه به‌روزرسانی دستگاه‌های احراز از شش ماه گذشته آغاز شده است اظهار کرد: ما هم اکنون در حال ارسال دستگاه‌های احراز به استان‌ها هستیم و قبل از آن هم قانون و آیین‌نامه انتخابات را به‌صورت مجلد منتشر و به هیئت‌ها و ستادهای استانی ارسال کردیم.

اسلامی‌گفت: در حال حاضر همه استان‌ها مجهز به قانون و آیین‌نامه هستند و امیدواریم با مقدماتی که انجام می‌شود شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم باشیم.

وی با بیان اینکه احراز صلاحیت داوطلبان از نظر مدت‌زمان در این دوره توسعه خوبی پیدا کرده است اظهار کرد: این بررسی‌ها ۱۵ دی ماه به پایان می‌رسد.

امتیاز شما