امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«سفر به مرکز زمین» با شبکه امید

مشاهده ۲۳۹
۱۴۰۲/۱۰/۲۰- ۱۰:۰۹

سریال «سفر به مرکز زمین» با گویندگی 23 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این سریال در گونه ماجراجویی، خانوادگی و فانتزی محصول مکزیک و آرژانتین در سال 2023 قرار است از شبکه امید سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سریال مهسا عرفانی است. زهره اسدی، ارغوان افراسیاب، مهوش افشاری، فاطمه اکبری، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، ارسلان جولایی، سیما رستگاران، سمیه رهنمون، پریا شفیعیان، سحر صحامیان، نغمه عزیزی پور، بهروز علی محمدی، پویا فهیمی، کوروش فهیمی، امیرصالح کسروی، علی همت مومیوند، صنم نکواقبال، مونا همایی پور و مهسا عرفانی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

در این سریال خواهیم دید: مادربزرگ پولا، نواده‌ی ژول ورن، نویسنده‌ی بزرگ داستان‌های علمی تخیلی، به عمق زمین مسافرت می‌کند تا جلوی نابودی زمین را بگیرد. نوه‌های او بنا به تصادف با او همراه می‌شوند. آنها طی رویدادهایی موفق می‌شوند از نابودی زمین توسط یک کارخانه دار زیاده خواه، که با دستگاه‌های غول پیکرش در حال استخراج منابع حیاتی زمین است، جلوگیری کنند.

علاوه بر اینکه گونه ی علمی تخیلی به واسطه ی پیش بینی رویدادهای علمی‌که در آینده رخ خواهند داد، جذابیت عام می آفریند، سریال «سفر به مرکز زمین»، که عنوان یکی از مشهورترین رمان‌های ژول ورن را بر خود دارد، از وجه دیگری نیز جذابیت دارد: شخصیت های این سریال، از نوادگان ژول ورن هستند که با سفر به عمق زمین می خواهند زمین را نجات دهند. همچنین در این سریال ادعا می‌شود، آن دستگاه‌هایی که ورن در داستان خود مدعی بود که در عمق زمین هستند و زمین را نجات داده اند، ساخته ی خود ورن هستند. یعنی سریال، به شکل تخیلی مدعی می‌شود که داستان‌های تخیلی ورن، واقعیت دارند و به این ترتیب مرزهای واقعیت و تخیل را درهم می آمیزد.

همچنین سریال به خاطر کشمکش هایی که میان قطب های مثبت و منفی ماجرا بر سر نجات زمین از یک طرف و منفعت جویی شخصی از طرف دیگر ایجاد می‌کند، جذابیت دارد، علاوه بر این که از همین نظرها به مخاطب نوجوان آموزش می دهد که نباید منافع شخصی را بر منافع عمومی و جمعی ترجیح داد. همچنین، از این جهت که بر ارزش حفظ و حراست از منابع ارزشمند طبیعی نیز تاکید می‌کند که ادامه ی حیات زمین وابسته به آنهاست و بنابراین یک پیام زیست محیطی مناسب هم دارد. سریال برنده 2 و نامزد 6 جایزه از جشنواره پرودو که مختص آثار تلویزیونی آمریکای لاتین است شده است.

شبکه‌ی امید، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تایید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

امتیاز شما