امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در زاد روز میلاد خجسته امام علی (ع)؛
در زاد روز میلاد خجسته امام علی (ع)؛

راه اندازی 12 شبکه محلی سیمای خراسان رضوی

مشاهده ۱۹۱
۱۴۰۲/۱۰/۲۵- ۱۷:۵۵
تعداد بازدید:191

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی در همایش رسانه و انتخابات، با اشاره به اصول چهارگانه مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب در موضوع انتخابات بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص این اصول تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن نصر پور مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی در همایش رسانه و انتخابات که در محل آمفی تئاتر رضوان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد با خیر مقدم به مهمانان از جمع فعالان عرصه رسانه‌های مکتوب ، خبرگزاری‌ها و سامانه‌های خراسان رضوی و خبرنگاران آزاد و برنامه سازان صداوسیما با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و شکل گیری ستاد انتخابات صداوسیما از خرداد ماه بر ضرورت  برنامه ریزی‌های بسیط و همفکری با نخبگان استان تاکید کرد.

نصر پور به اصول چهار گانه رهبر فرزانه انقلاب در موضوع انتخابات اشاره و به اصحاب خبر و رسانه در خصوص اطلاع رسانی بارز و شفاف این اصول و کار آمدی نظام مقدس اسلامی همچنین خدمات و مصوبات مجلس شورای اسلامی از جمله قانون جوانی جمعیت ، جلوگیری از فرار های مالیاتی، مسکن و کارگران و قوانین مربوط به اشتغال که بیشتر منافع ملی را تقویت نموده است تاکید کرد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، به موفقیت های استان در برگزاری با شکوه انتخابات در ادوار قبل اشاره و هم افزایی همه روزنامه‌ها، جراید، خبرگزاری‌ها و متصدیان سامانه‌های خبری  را هدف برگزاری این همایش دانست.

نصرپور با قدردانی از همه اصحاب رسانه استان موفقیت های صداوسیمای استان را در بخش های فناوری و اطلاعات و اخبار در جشنواره‌های کشوری، از راه اندازی دوازده شبکه محلی در حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی  در سیزدهم ماه رجب همزمان با میلاد حضرت علی (ع) خبر داد.

در ادامه  دکتر شفیعی با تسلیت جنایت و فاجعه کرمان اهمیت انتخابات در این دوره را به واسطه بیانات رهبر فرزانه انقلاب و تمرکز دشمن روی ناکار آمدی نظام و جمهوریت، همچنین ضعف های احتمالی دولت که برای اولین بار انتخابات دوره خودش را برگزار می‌کند و وقایع جنگ اوکراین و غزه بسیار مهم دانست  و کلید واژه‌های تحریم و خالص سازی را بهانه عمومی دشمنان و برخی دوستان نا آگاه داخلی بر شمرد.

وی آگاهی اصحاب رسانه در امید آفرینی و علاقه مندی به انعکاس ثمرات مجلس شورای اسلامی را دستور کار رسانه‌ها عنوان و بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح و به هنگام اصحاب رسانه با هدف برگزاری با شکوه انتخابات تاکید کرد.

سپس جناب دکتر آقایی معاون مدیر کل دادگستری خراسان رضوی با ارائه گزارشی از تلاش های دستگاه قضایی درباره انتخابات،  با اشاره به وجود 62 شهبه رسیدگی برای تخلفات احتمالی در انتخابات با 58 نفر همکار و عضویت 32 عضو قضایی در هیات های نظارت استان، آمادگی کامل دادگستری استان را برای برگزاری انتخاباتی با شکوه اعلام نمود.

در ادامه استاندار خراسان رضوی سردار نظری با تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه اهمیت اعتقاد دینی در همه امور را یاد آور و با احترام به شهدا نگهداری و پاسداری از آرمان‌های نظام ، خدمت به مردم را وظیفه همه مسئولان دانست .

وی در خصوص همکاری هیئات اجرایی و نظارت در تایید صلاحیت ها نقش رعایت تقوای الهی را محور تصمیمات اعلام و با تشکر از همکاری و تفاهم آنان آمادگی کامل استان را برای برگزاری شکوهمند انتخابات یاد آوری نمود. 

نظری ترفند دشمن در پی شکست های متوالی در عرصه‌های داخلی و خارجی را نتیجه ایستادگی و استقامت مردم دانست و بهانه مهندسی انتخابات را طرح و گفتمانی شکست خورده و آشکار در افکار عمومی معرفی نمود. 

استاندار خراسان رضوی تبلیغ کارآمدی نظام اسلامی و تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی را برای مردم باعث امید آفرینی و دلگرمی آنان دانست و خواستار همت اصحاب رسانه در جلب مشارکت حداکثری مردم شد .

در پایان حضرت آیت الله علم الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس با تبیین اهمیت انتخاب  به واقعه غدیر خم و معرفی امام علی (ع) به جانشینی پیامبر اعظم (ص) اشاره و برگزیدگی اصلح را حق مردم و رهروی در طریق حق را در گرو جهاد تبیین و روشنگری جامعه اسلامی‌بیان فرمودند. 

 ایشان با تشکر از هیئات اجرایی و نظارت که با تفاهم و همدلی دقت لازم را در تایید و معرفی نامزدهای انتخابات اعمال نمودند، عزم نظام و منویات رهبری را در مشارکت همگانی و قوی مردم با همکاری و همدلی همه مجریان و متولیان دانستند و رسانه‌ها را مهمترین ابزار انتقال محتوی جهاد تبیین معرفی نمودند و جدیت و تلاش برای آگاهی مردم در خدمات نظام اسلامی و دولت مردمی را راهگشا برای مشارکت حداکثری دانستند .

این مراسم که با پخش منابع تصویری همراه بود راهبردهایی پیرامون هماهنگی اطلاع رسانی‌های عمومی‌بین رسانه‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات و آشنایی با ترفندهای دشمنان را به دنبال داشت.

امتیاز شما