امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

روز شمار انقلاب در رادیو ایران

مشاهده ۱۰۱
۱۴۰۲/۱۰/۲۶- ۰۸:۰۷

برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند اقلاب اسلامی‌با بخش «روز شمار انقلاب» به استقبال جشن پیروزی می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، 22 بهمن، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است و این روز مبدل به یک روز فراموش ناشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است. در واقع در تمامی فرهنگ ها و آداب مردمان جهان رایج است که بزرگترین روز تاریخ کشور خود را پاس می دارند، البته بنا به فرهنگ هر کشور، آن روز بزرگ و تاریخی گرامی داشته می‌شود و نسل به نسل و سینه به سینه، منتقل می‌شود تا آیندگان قدر آن روز را بدانند. قریب به اکثریت کشورهای جهان، بزرگترین روز تاریخی خود را روز استقلال خود می دانند و برای آن، احترام قابل ملاحظه ای قائل می‌باشند، ملت ایران اسلامی نیز در روز 22 بهمن سال 1357 موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی 2500 ساله ی شاهنشاهی فائق آید.

 سارا شاکری گزارشگر بسته صوتی  «روز شمار انقلاب» بیان کرد: این بخش با حضور راویانی چون حسین کاشانی پور پژوهشگر انقلاب اسلامی و حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی از تاریخ ۲7 دی شروع شده است و تا ۲۲ بهمن سالروز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد.

وی ادامه داد: این بخش درباره وقایع روزهای نزدیک به جشن پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷ از زمان خروج شاه تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد و در این بخش از کلام امام خمینی (ره)، شعار ها و سرودهای انقلابی استفاده می‌شود تا یاد خاطرات آن دوران زنده بماند.

گفتنی است «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی حسین معصومی و زهرا قائدی و با اجرای آرش احمدی و حامد نجم الهدی از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۳۵ پخش می‌شود و بخش «روز شمار انقلاب» بعد از خبر ساعت ۷:۰۰ به گزارشگری سارا شاکری پخش می‌شود.

امتیاز شما